Al 8 weken voorbij! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu Al 8 weken voorbij! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

Al 8 weken voorbij!

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

15 Oktober 2011 | Spanje, Gandia

Hallo allemaal!!

Waar waren we gebleven.. Volgens mij is het namelijk weeral twee geleden dat ik een reisverslagje heb geplaatst. Gelukkig had dat dit keer niet te maken met een kapotte computer :p.

Nadat de feesten in Gandia voorbij waren op maandag 3 oktober (Maandag hadden we lekker een vrije dag op school :D) was het dinsdag gewoon weer tijd om een normale schoolweek in te gaan. Eigenlijk die week niet zo heel veel beleefd op school, behalve dat ik op vrijdag 7 oktober een presentatie moest geven voor een klas vol spanjaarden. Ze zijn hier trouwens wel minder streng op presentaties beoordelen en geven dan op de HZ. In vele lessen hebben de leraren namelijk een powerpoint met 40 slides ofzo, waarbij op elke slide ZOVEEL tekst staat, dat je soms niet eens tijd hebt om het fatsoenlijk door te lezen, want ze jagen die powerpoints hier in een rap tempo door! Ook over het beoordelen van een presentatie doen ze niet moeilijk. Ik moest samen met twee andere Erasmusstudenten presenteren en we hadden alledrie gewoon netjes een papiertje vast waar onze complete tekst op stond. Af en toe een beetje oplezen, af en toe een beetje in de klas kijken en ze vonden het allemaal wel goed. De lerares had weinig kritiek op onze presentatie dus dat waren weer makkelijke punten gescoord.

Op woensdagavond 5 oktober ben ik nog met Madelon en Silvia naar de bioscoop geweest hier! We hebben de film ‘Con derecho a roce’ gezien (in het Engels: Friends with benefits). Was een leuke film en ik kon het nog best goed volgen in het spaans. Alleen een beetje jammer als heel de zaal moet lachen, dat jij dan net even niet hebt gevolgd wat er nou zo grappig was :p Maar ik heb al een site gevonden waarop ik hem ook nog eens in het Engels kan kijken! Dus als ik eens even niks te doen heb, kan dat goed van pas komen.

Op donderdagavond 6 oktober had ik mijn eerste volleybaltraining! Had ik echt superveel zin in, maar toen het eenmaal zover was dat ik door moest gaan, vond ik het ook wel weer een beetje eng om daar alleen naartoe te gaan. Gelukkig werd al gauw duidelijk dat dat niet nodig was, want er waren nog 3 andere erasmusstudenten! Onze trainer: Francisco, had een pittige training voor ons bedacht, met veel opdrukken, buikspieroefeningen en conditie-oefeningen. Resultaat: 2 dagen later had ik een klein beetje spierpijn hihi. Even een korte samenvatting: We spelen volleybal buiten (dus niet in een gewone gymzaal), met kunstlicht, op een harde ondergrond (soort basketbalveld), met ballen die uit het tijdperk 0 komen en een net zonder antennes. Het was dus wel even wennen voor mij. Ik miste meteen de oude vertrouwde gymzaal in Zuiddorpe.. Ondanks de iets verouderde materialen, was het wel echt een hele leuke training! In totaal 10 a 12 mensen. Vier Erasmusstudenten (die duidelijk het beste waren) en 6 tot 8 Spaanse meiden (die duidelijk het slechtste waren). Er was dus veel niveau verschil wat het soms wel vervelend maakt. Eergisteren had ik mijn tweede training (die qua buikspieren,opdrukken en conditie niks meer voorstelde), waarbij ik het soms gewoon koud had, omdat een oefening niet lekker liep, omdat die anderen nog nooit gevolleybalt hadden. Opzich heel logisch dat het dan niet zo lekker gaat, maar eigenlijk wil ik het liefst gewoon vollebak trainen hihi! Dan heb je tenminste het idee dat je gesport hebt. Owja.. 27 oktober hebben we ook onze eerste echte volleybalwedstrijd! Superleuk! Daar kijk ik al naar uit!

In het weekend van 8 & 9 oktober ben ik op stap geweest met Natalia, mijn huisgenootje. Zaterdag zijn we gaan winkelen in het winkelcentrum in Gandia. Super leuke winkels en ook echt allemaal goedkoper als in Nederland! Ik kon dus niet met lege handen naar huis hihi. Heb alvast iets gekocht voor in de winter & een blousje voor als het iets kouder wordt hier. Natalia zocht laarzen, maar die hebben we niet gevonden. Ze heeft namelijk maar 41 en die maat is hier blijkbaar alleen te krijgen in mannenschoenen. Dus ik snap wel dat ze geen mannenschoenen wou.. maar ik stond er dan weer wel van te kijken dat ze gewoon twee t-shirts bij de mannenafdeling heeft gekocht voor haarzelf.. Misschien is de spaanse mode toch een beetje anders :p Op zondag ben ik met haar over de markt geweest hier, wat ook heel gezellig was. Lekker weer, leuke kraampjes..: kleding, schoenen, typische spaanse kleding (van die jurken waarin ze flamenco dansen), fruitkraampjes, brood, noem het maar op. Was heel leuk om eens gezien te hebben. Ook heeft Natalia daar schoenen gepast, maar ook die waren niet in maat 41 :p

Dan maandag en dinsdag waren het weer normale schooldagen. Op maandag vertelde Natalia mij dat ze dinsdagavond een surpriseparty bij ons gingen houden, omdat een meisje uit onze klas jarig was! Ze had 6 spaanse meiden uit onze klas uitgenodigd, dus ik vond het allemaal best spannend.. een hele avond spaans geratel aanhoren en proberen terug praten :p. Ze zouden er rond half 10 zijn.. maar aangezien we hier in Spanje zijn, was het half 11 voordat ze arriveerden. We hadden het appartement aangekleed met balonnen, dus het was ineens een stuk gezelliger in onze woonkamer! Om half 11 hebben we eerst pizza besteld.. gegeten en een beetje gekletst. Toen was het kwart voor 12.. gewacht tot 00.00u totdat Suzie (birthday girl) jarig was. Daarna taart gegeten (ja, meteen na het avondeten :o) en daarna begonnen de drankspelletjes. Ik wist niet wat me overkwam.. Nadat we 10 minuten bezig waren met een drankspelletje kreeg 1 spaans meisje al kotsneigingen. Ik dacht; huh? We zijn nog maar net bezig? Die was dus al uitgeschakeld voor de rest van de avond. Twee meiden dronken niet, dus we waren nog met 4 mensen over ofzo. Ik en 3 andere spaanse meiden. Nou, na een uur hadden twee andere spaanse meiden (waaronder mijn andere huisgenootje Andrea) het ook al flink zitten (lees: DRONKEN).. dusja daar zat ik dan, helemaal nuchter, met allemaal zatte spaanse meiden :p Het was echt een hele gezellige avond! Uiteindelijk om 3u mijn bed ingegaan en lekker gaan slapen.

Nou, woensdag hadden we lekker vrij, want het was dag van de constitutie. We hadden afgesproken om met z’n drieen (ik & mijn 2 huisgenootjes) naar het dorpje van Andrea te gaan. Om 13u vertrokken we met de auto! Toen we daar aankwamen zijn we eerst Paella Valenciana gaan eten. Ook kwam er nog een vriendin van Andrea mee-eten. Zij had vorig jaar als Erasmusstudente in Maastricht gestudeerd voor een jaar. Ze kon helaas geen Nederlands, maar heb nog redelijk wat spaans met haar gepraat over hoe ze het vond ik Nederland etc. Ze vertelde me ook dat ze niet aan de tijd kon wennen om te avondeten (wij om 18u, zij om 22u). Ik vertelde dat ik daar dus ook problemen mee had hier en dat ik vaak een tussenweg zoek (20u eten ofzo). Na het eten, zijn we naar het huis van Andrea gegaan. Ofja.. eigenlijk appartement. Ze vertelde me dat het hier in Spanje eigenlijk bijna niet voorkomt dat families gewoon in huizen woonden, tenzij ze echt in een heel klein dorpje wonen. Het was echt een MEGA flatgebouw waar zij dus woonde met haar ouders. Het appartement was daarentegen redelijk klein voor een familie van 4 personen, maar volgens mij zijn alle Spanjaarden dat gewoon gewend. Daarna nog even met haar ouders kennis gemaakt. Super lieve mensen, zoals de meeste spanjaarden heel warm en open. Verder zijn we nog door Cullera gereden, veel mooie uitzichtpunten gezien en het dorpje beter leren kennen. Ergens leek het wel op Gandia, alleen lag het op een betere locatie aan de zee. Daarna terug naar huis gereden & filmpje gekeken op de bank.. die we even als bed hadden gebombardeerd.. Mijn huisgenootjes hadden de siesta namelijk wel heel erg gemist die dag :p Veel foto’s gemaakt dus die zal ik ook weer toevoegen aan m’n fotoalbum!

En dat waren mijn afgelopen 2 weekjes wel weer geloof ik =) Ik heb ook weeral leuk nieuws te horen gekregen deze week. Stefanie komt van 22 t/m 27 oktober naar mij!! :D Dus dat is volgend weekend al! Heb ik echt keiveel zin in!! Ook Melanie & Wouter hebben hun vliegticket al geboekt! Daar moet ik nog even iets langer op wachten, maar des te leuker is het om ze weer te zien!

Tot het volgende reisverslagg!!

Liefsxxx

  • 15 Oktober 2011 - 10:52

    Melliebellie:

    Jaaaaa geboekt geboekt! leuk om je verhaal nog zo even te lezen, ondanks dat we elke week wel ff kletsen hihi! kusje!

  • 15 Oktober 2011 - 15:11

    Anne:

    Leuk al je verhalen te lezen zeg! En je hebt het zo te zien echt naar je zin! Groetjes, ook namens mama en Dennis!

  • 16 Oktober 2011 - 16:41

    Wouter:

    Toch weer een mooi uitstapje gehad, zo aan de foto's te zien!!
    En lekker gevolleybalt :D.
    Ik mis de vertrouwde zaal ik Zuiddorpe ook wel hoor;).
    Veel suc6 de komende weken schat, en heel veel plezier met Steef!!!!

    Wous<3

  • 17 Oktober 2011 - 08:46

    Rosan:

    Sabrientjeeee, leuk om te lezen wat je allemaal doet :D En gelukkig blijf je toch een beeetje in vorm voor volleybal :P Als 't maar gezellig is he! Ik stuur echt deze week een lange mail ja, het kwam er steeds niet van :( XXX en nog veeeeeel plezier:D

  • 17 Oktober 2011 - 12:48

    Keshia:

    Hoi Sab!! Leuk om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt daar! En dat je kunt volleyballen natuurlijk! Maar 41, jeetje echt grote schoenmaat, en dan 2 mannent-shirts kopen. Je zou bijna denken dat het een man geweest is :-p grapje haha~
    Veel plezier nog en tot het volgende reisverslag!

  • 17 Oktober 2011 - 19:18

    Eveline:

    Hee meid, sportieeeef! hahah, ben trots op je dat je daar bent gaan volleyballen! En meegegaan naar die ouders van dat meisje! Lukt het verder allemaal een beetje in het Spaans? Nog steeds naar je zin? Je hebt volgende week vakantie of doe nze daar niet aan?! Leuk dat je bezoek krijgt, geniet er van meis! Liefs en succes met alles ! xxxxxx

  • 18 Oktober 2011 - 19:29

    Eva:

    Hey hey. Wat een verhalen zeg! Ik ben er maar eens goed voor gaan zitten om alles te lezen en je foto's te bekijken. Leuk om te lezen dat je daar ook lekker aan het volleyen bent. Ik heb wel bewondering voor je hoor. Al die Spaanse lessen en presentaties het lijkt mij super spannend om te doen. Wil je wel even leren hoe je die overheerlijk uitziende tapas en paella maakt?? Want die wil ik ook wel proeven als je terug bent in Nederland! Geniet maar lekker verder daar, we blijven je verslagen volgen. Groetjes van je schone zusje (en ook van Marco)

  • 19 Oktober 2011 - 19:07

    Sabrina:

    Wat een lieve reacties allemaal!! En wat leuk dat jullie mijn reisverslagen allemaal lezen!! :D Dankjewel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 35397

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: