Tentamens, sollicitatie en mijn eerste bezoek! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu Tentamens, sollicitatie en mijn eerste bezoek! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

Tentamens, sollicitatie en mijn eerste bezoek!

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

30 Oktober 2011 | Spanje, Gandia

Lieve allemaal,

Het werd weer tijd voor een nieuw reisverslagje, want ik heb weer redelijk wat meegemaakt de afgelopen twee weken!

De dagen 17 t/m 21 oktober zouden heel stressvol voor mij gaan worden. Er stonden een paar belangrijke dingen gepland deze week en daarnaast ook nog een uitstapje met school. Dinsdag 18 oktober zijn we met het vak ‘Reismanagement’ naar het vliegveld van Valencia gegaan, om daar het een en ander aan te horen over hoe het allemaal in zijn werk gaat op een vliegveld. Dan denk je: oooh gaaf!! Ik dacht namelijk dat we achter de schermen mochten kijken enzo, en wat die mensen allemaal moeten doen als er iemand incheckt, waar je koffer naartoe gaat etc. Helaas bleek dit niet zo te zijn. We moesten ’s ochtends om half 9 paraat staan en uiteindelijk kwamen we om 10u aan bij het vliegveld. Daar moesten we even wachten op een mevrouw die de ‘toegangspassen’ voor ons had. Gingen ze helemaal moeilijk doen, door van iedereen het paspoortnummer op te lezen; Zet er gewoon namen op denk ik dan.. Uiteindelijk begon de uitleg. Ze begonnen eerst te vertellen wat je als reiziger moest doen als je op een luchthaven aankomt: ‘op het bord kijken bij welke incheckbalie je moet zijn’. Daarna gingen ze nog uitleggen hoe je dat allemaal kon zien op dat bord. Verder heeft ze ons de douane laten zien en verteld wat je wel en niet aan mag houden (riem niet etc.). Daarna zijn we zelf door de douane gemoeten, om bij de gates te komen. Daar kregen we weer het een en ander te horen. En daarna gingen we naar de bagageruimte (waar je je bagage van de band moet pakken) waar ze ons vertelde hoe je kon zien waar je je bagage op kon halen etc. En dat was de hele excursie. Ze hebben dus eigenlijk gewoon verteld wat je allemaal als reiziger moet doen als je het met vliegtuig reist.. Voor mij was dit allemaal al meer dan logisch, maar toen ik thuiskwam hoorde ik van mijn huisgenootje dat dit voor veel Spanjaarden niet logisch is, omdat die vaak nog nooit met het vliegtuig op reis zijn geweest.

Dan 19 oktober was een normale schooldag. Eigenlijk was er een feest ’s avonds in een pub, maar aangezien ik vrijdag 21 oktober een tentamen én een sollicitatiegesprek had, heb ik die maar even laten gaan en me geconcentreerd op wat even moest. Donderdag 20 oktober had ik maar één lesje, wat wel fijn was, want die dag heb ik nuttig besteed aan het voorbereiden van mijn sollicitatiegesprek! Dit bracht veel stress met zich mee, waardoor ik een paar dagen slecht sliep. Ook wou ik mij meer focussen op het gesprek dan op mijn tentamen, dus de leerstof voor het tentamen had ik niet zo goed bestudeerd. Trouwens echt super moeilijk om naar het frans over te schakelen als je hele dagen in een spaanse omgeving zit!! Dat viel me wel even tegen.. Uiteindelijk was het dan 21 oktober. Eerst het tentamen van kwaliteitsmanagement gemaakt (in het spaans). Tien meerkeuzevragen waar je 20 minuten de tijd voor had. Ik had google translate al geopend op de computer, zodat ik de vragen meteen in de vertaalmachine kon gooien hahaha! Wat een uitvinding is dat google translate toch he! Uiteindelijk kon je meteen zien wat je score was, maar ik heb gewacht tot mijn sollicitatiegesprek erop zat. Toen ik eenmaal keek, bleek gewoon dat ik een 7 had: CHILL :D!!

Om 15.00u stond mijn sollicitatiegesprek gepland via een videoconferentie met Gmail. Ik kreeg eerst om 15.15u een telefoontje van een van de heren dat hij wat vertraging had opgelopen en binnen 5 minuten wel online zou zijn. Vond dat wel heel netjes dat ze mij even belden van tevoren. De zenuwen begonnen ook steeds meer op te lopen, maar voor mijn gevoel was ik relaxter als ik had verwacht. Na een paar pogingen om te bellen via Gmail, kwamen we tot de conclusie dat we elkaar niet hoorden, maar wel konden zien. Uiteindelijk belden de heren mij via de telefoon en konden we elkaar zien via de computer. Het gesprek duurde in totaal 45 min en was helemaal in het frans. Dit was wel even pittig, zeker omdat ik die ochtend nog een toets in het spaans had gemaakt. Ik zei ook gewoon 1x: También. (OEPS). Gelukkig konden de heren hier wel om lachen en begonnen ze te zeggen; si si, dos cervezas por favor. Waarop ik weer keihard moest lachen :p Het was dus eigenlijk best een ‘relaxed’ gesprek. Aan het einde kreeg ik van allebei nog een compliment voor mijn frans en ze gingen mij binnen 2 weken iets laten weten. Op dit moment is er al 1 week voorbij en heb ik nog niks gehoord. Ik open dus nog steeds iedere dag vol spanning mijn email in hoop op een positief antwoord..

Dan zaterdag 22 oktober kreeg ik mijn eerste bezoek! Stefanie zou naar mij toekomen voor 5 daagjes (22 t/m 27 oktober). Om 17u zou ze landen, dus om 14.15u ben ik vertrokken naar het vliegveld van Valencia. Uiteindelijk was ik er om half 5.. Véél te vroeg dus. Eerst nog wat gedronken daar, naar de wc geweest en toen ben ik maar gewoon bij de uitgang gaan zitten en een beetje muziek luisteren. Ineens hoorde ik; Hallo? Hallo? Dus ik; Huh? Stond er ineens een belgisch meisje naast me, die ik hier had leren kennen tijdens de Intensive Course en die daarna naar Valencia is gaan studeren. Wat een toeval! Haar vriend zat blijkbaar op hetzelfde vliegtuig als waar Stefanie op zat. Haar vriend kwam eerst door de poortjes, waarop een hele blije reactie van haar volgde uiteraard. Hij vertelde mij dat hij alleen handbagage had en dat de mensen met koffers nog aan het wachten waren bij de band. Ze waren zo lief om even te wachten samen met mij, totdat stefanie kwam. En toen zag ik ineens een roze koffer met een blond meisje! Tadaaaaaaaa, daar was ze :D! Echt vreemd om na zo lange tijd weer een bekend gezicht te zien. Nou, toen ik weer een beetje bekomen was, zijn we naar de metro gegaan. Daarna in de trein en daarna in de bus. Uiteindelijk waren we om 20u weer terug bij mijn appartement. Aangezien mijn kamer heel klein is, en het bijna volstaat als er 2 bedden in staan, was het een beetje krap, maar wel gezellig haha :p

Die avond zijn we paella gaan eten! Dat moest ik steef toch eens laten proeven! Paella Valenciana gegeten deze keer (met groenten en vlees). Steef vond het lekker en ik uiteraard ook! Daarna waren we om half 12 terug en is steef nog even in slaap gevallen tot 01.00u. Maaaaaar, sab dacht: Slapen kunnen we altijd nog! Het is tijd voor partyy! Dus heb ik steef wakker gemaakt om 01.00u en Madelon & Silvia & Chantal(Silvia haar tweelingzusje) gebeld en afgesproken dat we naar de Tikibar zouden gaan! Eerst daar 2 overheerlijke cocktails achterover geslagen en nog een paar gratis shotjes die we van de barmannen kregen :p Vond ik natuurlijk totaaaaaaaaal niet erg haha! Rond een uurtje of 4.00u zijn we dan naar de discotheek gegaan, waar het echt heel druk was! Zo druk had ik het nog niet meegemaakt in Cocoloco! Was heel gezellig! Lekker gedanst op de spaanse muziek: whoop whoop! Uiteindelijk was het 7.00u dat we in bed lagen..

De volgende dag uitgeslapen tot een uurtje of 13.00u. Daarna ben ik om stokbrood gegaan, even wat gegeten, gedoucht. Daarna was het weeral half 3 en ben ik met Steef naar het strand geweest. Lekker nog even nasuffen van een lange nacht! Daarna een lekker ijsje gaan eten, boodschappen gedaan en die avond zijn we bij de pizzeria gaan eten, bij ome Mario (die tent heette: Tio Mario). Daar krijg je echt een megapizza (voor 2 personen) voor maar 8 euro!! En de stukken die je niet opkan pakken ze in en kan je mee naar huis nemen. Heel lekker, handig en goedkoop dus! ’s Avonds hebben we niet meer zoveel gedaan, want we wilden de volgende dag vroeg opstaan om naar Valencia te gaan!

Maandags zijn we dus naar Valencia gegaan; weer met de bus en de trein! Uiteindelijk waren we daar rond een uurtje of half 12. Eerst naar de tourist info om een kaart te bemachtigen en toen een beetje rondgelopen! Veel mooie gebouwen gezien, de Mercado Central, waar je echt eens geweest moet zijn! En nog veeeeel meer. Ondertussen natuurlijk ook even geluncht. Na de stad een beetje gezien te hebben, zijn we nog naar ‘La Ciudad de las Artes y Ciencias’ gegaan met de bus (een apart gedeelte van Valencia), waar ze hele mooie moderne gebouwen hebben waar ook veel speciale bouwstijlen ofzo in verwerkt zitten! Rond een uurtje of 18.30u zijn we terug gegaan en die avond hadden we een speciale maaltijd: BURGER KING. Hahaha. Ik had nog geen een keer frietjes gegeten sinds ik hier was, dus ik had wel weer eens zin om frietjes te eten! Mjammie mjammie! Daarna hebben we savonds nog filmpje gekeken en zijn we weer gaan slapen na een wodka fanta’tje.

Dinsdag zijn we gaan shoppen in Gandia en in het winkelcentrum! 6 uur lang!! Mijn ergste aankoop van die dag is: een mini-kerstboom hahahaha! Overal in het winkelcentrum lagen al kerstartikelen en aangezien ik hier toch blijf met de kerst en met oud en nieuw, wou ik natuurlijk wel een kerstboompje.. en deze was goedkoop, dus ik dacht: MEENEMEN! =D hihi Verder nog wat kleren gekocht en Steef is ook goed geslaagd met inkopen. Die avond zijn we tapas gaan eten in de tapas bar, wat Steef ook heel lekker vond! Daarna niet zoveel meer gedaan. Woensdag ook niet zoveel meer gedaan. Ik had die middag namelijk een tentamen van Consumentengedrag en aangezien we zoveel leuke dingen hadden gedaan, had ik nog niet geleerd. Die ochtend voor mijn tentamen dus nog maar even 3 uurtjes geleerd en daarna nog even een ijsje gaan eten met steef en nog even op het strand gezeten! Ik was na mijn tentamen pas rond 17.30u terug op het appartement en die avond wilden we een beetje op tijd gaan slapen, omdat we de volgende dag om 6.30u de wekker moesten zetten om steef terug naar het vliegveld te brengen! Dat was een vroege start..! Weer de bus in, de trein en de metro.. we waren er rond half 10/kwart voor 10 op het vliegveld. Steef zou om 12u vliegen, dus de incheckbalie was nog niet eens open haha! Uiteindelijk ging hij na een kwartiertje open en heb ik steef geholpen met inchecken.. gevraagd of ze weer een plaatsje naast het raam mocht en daarna nog wat gegeten en gedronken samen. Toen was het toch echt tijd voor steef om door de douane te gaan. Dat was wel weer even slikken..

Verder deze week weer gewoon naar school geweest en gisteren was het regen regen regen.. vandaag is het ook bewolkt, dus lekker naar het strand ofzo zit er niet in! Beetje jammer.. Nu maar weer hopen op mooi weer!

Tot het volgende reisverslag!
Liefs van mij!


PS; de foto’s zal ik weer toevoegen aan mijn fotoalbum. Zodra ik de foto’s van Steef ook heb, zal ik die ook toevoegen, dan kunnen jullie die ook bewonderen! ;)

  • 30 Oktober 2011 - 12:55

    Tom:

    Hej Bientje, klinkt alsof je je wel vermaakt daar. veel plezier!

  • 30 Oktober 2011 - 15:31

    Eveline:

    Echt leuk om je verhaaltje weer te lezen! Pff echt knap hoor dat sollicitatiegesprek, ik ben echt benieuwd! Zodra je iets weet, laat het me horen he! En een 7 voor je tentamen, waaauw, gefeliciteerd! Hoe ging dat andere tentamen? Wat leuk dat die vriendin van je is langsgekomen, veel leuke dingen samen gedaan zie ik wel! Gaaf hoor! :D Nou meid succes weer met alles! Spreek je snel weer. Liefs xxxx

  • 30 Oktober 2011 - 20:20

    Mams:

    Amaai wat n leuke ervaringen allemaal
    weer Knap dat je overal je weg weet te vinden. Zelfstandige meid ben je toch!

  • 30 Oktober 2011 - 22:49

    Tante Ineke :

    Hoi Sabrina, wat een belevenissen allemaal, heel leuk hoor!
    Lekkere paëlla, meestal een lekker zonnetje, mooie stranden, alles ziet er hartstikke tof uit en volgens je punten van de tentamens gaat het met school ook wel goed hè, wat wil je nog meer, geniet van het leven, je bent maar één keer jong en ws ook maar één keer in Valencia om te studeren!
    Leuk dat je vriendin er was, wel heel gezellig hè!
    Op naar de volgende visiter!
    Het ga je goed!
    Doei, heel veel groetjes van Kees en mij, doei, doei

  • 31 Oktober 2011 - 11:14

    Steef:

    ik ga nooit maar dan ook nooit meer bij de burger king eten!!! bah opgewarmde broodjes uit de magnetron!!! jak jak hihihihi

  • 03 November 2011 - 20:55

    Tante Ingrid:

    Hoi Sabrina,
    Zo te
    lezen(drankje,cocktail,feestje,disco enz.) en een beetje leren (haha)heb je het vast hartstikke naar je zin. leuke foto's ook.Geniet er maar lekker van,en drink er maar een lekkere cocktail van Ome Henny en mij.
    groetjes

  • 04 November 2011 - 11:48

    Sabrina:

    @Eveline: m'n andere tentamen heb ik nog niet terug.. je kent dat hier he: manana manana..
    @Tante Ineke: Ik geniet er zeker van! De tijd gaat zo snel voorbij.. ben deze week al op de helft van mijn verblijf hier en ik wil nog zoveel zien haha!
    @Tante Ingrid: Dat komt helemaal goed met die cocktail hoor! Die smaken hier namelijk heel goed!

    Bedankt voor alle leuke en lieve reacties weer! Vind het super om ze allemaal te lezen!

  • 04 November 2011 - 18:31

    Oom Werner:

    heej, ga wel lekker gelove kik he!

    de groeten uit Clinge.


  • 04 November 2011 - 18:39

    Sabrina:

    @Oom Werner: Gaat zeker goed hoor haha :D met jullie ook alles goed?

  • 21 November 2011 - 20:52

    Marti En Jes-R:

    Hallo lieve (schoon) zus,

    Wat beleef je weer veel he..maar wel veel leuke dingen :-) we zouden best wel eens een weekje willen ruilen hahah..maar goed..dat leren steekt ons een beetje tegen :-)
    Hoe is het daar in het nu wat regenachtige zuiden? Al leuke dingen gedaan en gezien met de fiat? En wat vind Wouter ervan?
    Wij wensen jullie nog een gezellige tijd samen en laat Wouter aub wat zon meenemen, want het is hier echt KOUD!
    Groetjes van je allerliefste schoonbroer en zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 35396

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: