Roadtrip Andalusie! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu Roadtrip Andalusie! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

Roadtrip Andalusie!

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

04 Januari 2012 | Spanje, Gandia

Hallo lieve mensen,

Hier mijn eerste verhaaltje van 2012! Allereerst nog een heel gelukkig nieuwjaar & de beste wensen voor iedereen.

Mijn vorige verhaal was geeindigd vlak voordat mijn laatste bezoek zou arriveren. Wouter kwam 24 december zo rond de avond aan. Eerst weer onze huurauto opgehaald en wat een toeval: Het was weer een grijze Fiat Panda! =D Daarna terug naar huis gereden en ons een beetje voorbereid op de grote rondreis door Andalusie!

Dan eerste kerst was het zover. Om 6 uur ging de wekker zodat we om 7 uur in de auto zouden zitten. De eerste reis ging naar Granada en dat was 6 uurtjes rijden ongeveer, dus we wilden op tijd vertrekken. Uiteindelijk waren we rond 13.30u in Granada, dus de reis verliep best vlot. Totdat we bij het hostal aankwamen. Eerst een kwartiertje moeten wachten op die man, want die was natuurlijk kerst aan het vieren. En daarna ging hij ons nog een kaart geven van Granada, waar ook een uitleg van een half uur bij inbegrepen zat :p! Ommeduur toch maar netjes dankjewel gezegd en snel op pad gegaan met de kaart (daar was overigens niet veel meer op te zien, omdat hij er zoveel op getekend had). We zouden eerst naar een uitzichtpunt lopen waardoor we ook door de ‘grottenwijk’ zouden komen. Oke.. we wisten dat dat uitzichtpunt op een berg zou liggen, maar dat het zoveel klimmen was, dat hadden we niet verwacht. Het resultaat was dat ik 10 meter voor de top geen zin meer had om nog 10 meter extra te lopen (het uitzicht is dan toch hetzelfde dacht ik :p). Gelukkig kwamen we onderweg nog wel een heel gezellig, typisch spaans barretje tegen, waar we gratis iets kleins te eten kregen. Dus weer nieuwe energie om verder te gaan! Op de top veel mooie foto’s gemaakt, want je had er ook mooi uitzicht op de Sierra Nevada! Dan ’s avonds stond het eerste spektakel ons te wachten: Een Flamenco Show in een grot =) We werden om half 10 netjes opgehaald met de bus en de Flamenco Show was echt geweldig. Ik zal een paar foto’s toevoegen in het album! Super gaaf om eens te hebben meegemaakt! Na de Flamenco Show was er ook nog een kleine wandeling gepland van 20 minuten om mooi uitzicht te hebben op het Alhambra en de Generalife (kasteel-achtig iets). Helaas viel dit een beetje tegen.. zeker voor de beentjes.. want Wouter en ik hadden al behoorlijk last in de benen van al dat klimmen!

Tweede kerstdag hadden we nog een dagje in Granada. Deze dag gingen we het Alhambra en de Generalife bekijken! Deze lag weer op de berg, maar aangezien de beentjes al wat vermoeid waren, hebben we het busje maar genomen! :p Echt een heel mooi kasteel en paleis was dat! Hier hebben we een dagje doorgebracht en daarna lekker uit eten geweest en weer gaan slapen, want de volgende dag ging de wekker weer om 7 uur om door te rijden naar Malaga!

De 3e dag vertrokken we dus naar Malaga! Ik denk dat we er rond het middaguur wel weer waren. Wat een vreselijke stad was dat om rond te rijden. Geen een stad is simpel, maar de spaanse steden zijn soms ECHT een ramp. Gelukkig was Wouter de piloot van de Fiat Panda in de stad en ik co-piloot! Dat was toch een goede combinatie bleek aan het einde van de reis. Wouter deed op de weg letten en goed rijden.. en ik zocht naar naambordjes en wees de weg. Uiteindelijk hebben we in iedere stad zeker 5 a 6 stappen van de googlemaps routebeschrijving overgeslagen, want iedere keer als we dachten dat we verdwaald waren, zag ik ineens een straatnaambordje wat ook op de routebeschrijving stond en zaten we dus plots weer opeens goed! Nou, nadat de auto geparkeerd was, zijn we weer op pad gegaan. Eerst wat in de stad zelf rondgelopen en mooie gebouwen gezien. Ook nog een oud romeins theater. Daarna nog naar een Arabisch fort gegaan (Alcazaba) en naar het Castillo de Gibralfaro, waar we ook weer heel mooi uitzicht hadden van de stad en de haven. ’s Avonds nog lekker de winkelstraten onveilig gemaakt en genoten van de kerstsfeer in de stad :).

De 4e dag vertrokken we richting Sevilla! Ook weer vroeg opgestaan, zodat we er weer op tijd waren. Sevilla viel opzich wel mee om te rijden. Oke, we hadden wel weer een paar keer de verkeerde afslag genomen in de stad, maar hier was het nog redelijk makkelijk om weer op dezelfde weg terug te komen (3x links/rechts). In de andere steden was dit onmogelijk door alle eenrichtingsstraatjes (ook altijd fijn.. NOT :p). Uiteindelijk waren we in de straat bij ons hostal, maar daar konden geen auto’s in. Het hostal lag namelijk echt in een ieniemieniesmal straatje! Uiteindelijk onze auto geparkeerd, maar de eigenaar van het hostal zei dat we daar niet mochten staan. Dus hij zei: jaaa ga maar naar de grote weg, daar vind je ZEKER een parkeerplaats.. nou niet dus!! Wij dus weer een uur rondgereden om die auto te parkeren. Uiteindelijk was het iets van 13.00u voordat we eindelijk op pad konden haha! Eerst naar Reales Alcazares gegaan, ook weer een heel mooi gebouw/paleis/kasteel. En daarna naar de kathedraal van Sevilla! Waar we een oude bekende zagen: Columbus. Ook nog de toren beklommen, dus de beentjes hadden het ook wel weer gehad voor die dag! Daarna nog naar de Torre del Oro geweest, waar je mooi uitzicht had op de rivier die door Sevilla stroomt.

De 5e dag bleven we nog in Sevilla. Dat was wel fijn.. eindelijk een klein beetje uitslapen! Daarna op het gemakje naar de stierenvechtersarena geweest en daar een rondleiding gedaan. Was heel interessant wat ze daar allemaal vertelden, maar ook wel weer zielig om te horen soms. Na deze rondleiding zijn we naar het Parque de Maria Luisa gelopen en hebben we daar heerlijk een uurtje in de zon gezeten. Het was goed vertoefen daar in de zon! Toen de zon verdween hebben we nog de bus gepakt die rond de stad rijdt en zijn we nog bij de oude stadsmuren gaan kijken.

Dan de 6e dag naar Cordoba! Daar waren we eigenlijk kei moe en hadden niet zoveel zin meer om te lopen. Ik vond het persoonlijk ook een beetje een tegenvaller na Sevilla, omdat Sevilla gewoon zo ontzettend mooi is. We zijn nog wel naar de Mezquita (een synagoge) geweest en hebben de oude Romeinse brug gezien, maar dat was het dan ook wel.

De 7e dag terug naar huis kachelen met de fiat panda! Dat was me weer een lange reis, maar wel heel veel mooie en verschillende landschappen gezien! Dit keer gingen we door het binnenland van Spanje terug en zijn we over de route van Don Quijote gekomen. Nou, we hebben het geweten ook.. we kwamen weer door allemaal bergen, wat natuurlijk niet zo opschoot met de auto :p Uiteindelijk waren we rond half 5 thuis in Gandia. Lekker even gedoucht en gegeten en daarna naar Valencia om Oud&Nieuw te gaan vieren! We waren om 21.00u in Valencia, en toen was het echt nog niet druk dus zijn we nog maar op een terrasje gaan zitten. Het was een zware avond want we moesten allebei veel moeite doen om wakker te blijven. Zo’n rondreis is toch vermoeiend! In ieder geval was het hartstikke leuk om Oud&Nieuw in Valencia te vieren. Er waren veel mensen op het plein en om 00.00u ging iedereen als een malle druifjes eten! Wat moeilijker was als gedacht.. die druifjes waren zo glibberig dat ik ze bijna niet uit mijn potje kreeg! Ik moest dus flink mijn best doen om ze allemaal op tijd in mn mond te stoppen haha! Daarna nog champagne gedronken en weer naar huis gereden. Veel vuurwerk hebben we hier helaas niet gezien, maar ach.. het was een hele geslaagde trip & avond! :)

Nu mijn laatste bezoek helaas weer naar huis is.. is het wachten totdat mijn klasgenoten hier aankomen in Gandia!! Wat gaat de tijd toch enorm snel.. over 3 weken ben ik alweer thuis! Denk dat het nog heel raar gaat zijn als ik hier weg moet.. In ieder geval, de foto’s zet ik in het album en tot het volgende verhaal weer!

Liefs xxx

  • 05 Januari 2012 - 17:32

    Sop:

    Wow Sab! Ik denk dat jij nu toch wel degene bent die het meest van Spanje gezien heeft strakjes! Echt geweldig hoe jullie dat gedaan hebben! Wel grappig wat je zegt over Cordoba en Sevilla, bij mij was het juist een beetje andersom haha! Het toeristische Cordoba was niet zo groot, maar ik vond het wel heeeeel mooi en sfeervol! En Sevilla, ach, dat is sowieso gewoon prachtig! =D Wij hebben Oud & Nieuw gevierd in Zaragoza, geinig he die druifjes! xD Bij ons gingen ze eerst af tellen ofzo met een grote klokslag, dus je raad het al: Wij hadden al 2 druiven op, voordat de klok daadwerkelijk 12 uur begon te slaan =') Dat wordt veel pech in januari en februari hahaha! Verder toch echt een leuke ervaring om het een keer in Spanje te vieren hè! =D Ik zit nu op televisie te kijken naar de 3 reyes in Zaragoza, is ook nogal een hele happening geloof ik, lijkt wel sinterklaasfeest! Nou Sabje, spreek je snel wieder! En geniet nog van de laatste weekjes! besitos xx

  • 05 Januari 2012 - 17:59

    Pap & Mam:

    Wel wel meissie dat is een hele trip geweest met een vol programma.Wat geweldig dat Wouter en jij dit samen toch maar effe uitgedacht hebben en dan ook nog zonder kleerscheuren door dat spaanse verkeer gekomen zijn. Supermooi, die fotot's kan niet wachten tot ik de rest zie..... kus

  • 07 Januari 2012 - 09:51

    Eveline:

    Meid, wat een geweldig verhaal zeg! Echt gaaf dat je die reis hebt gemaakt, WIL IK OOK hihi! :P veel gezien, maar kan me voorstellen dat het ook vermoeiend was! Nog de beste wensen trouwens haha. Nou meid ik ga er weer vandoor, over minder dan een week zie ik je eindelijk weer! Ik heb er zin in! LIEFS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 954
Totaal aantal bezoekers 35404

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: