De laatste lesweek in Spanje! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu De laatste lesweek in Spanje! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

De laatste lesweek in Spanje!

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

23 December 2011 | Spanje, Gandia

Hallo trouwe lezers!

Wat gaat de tijd snel! December is al bijna voorbij & vele klasgenootjes van me (die het eerste semester op stage gingen) zijn gewoon al klaar met hun stage!!! Echt heel vreemd is dat.. want dat betekent dat voor mij ook het einde bijna nadert.. Waardoor ik soms toch wel zoiets heb van: SHIT! Dat wil ik helemaal nog niet! :p Zo zit mijn laatste lesweek in Spanje er ook al op nu! Ik heb nu alleen eind januari nog een paar tentamens. Heb trouwens wel mijn ticket naar huis al geboekt: 27 januari om 20.00 uur zal ik weer voor even op Nederlandse bodem zijn!

Maargoed.. To the point! In mijn vorige verhaal vertelde ik dat ik nog aan het afwachten ben op de uitslag van mijn 2e sollicitatiegesprek. Dit duurde weer langer als verwacht, waardoor ik dacht dat ik het niet geworden was. Uiteindelijk belden ze me op de laatste dag om mij te vertellen dat ze me van harte welkom heten bij Bouygues Construction op de afdeling Inkoop! Echt super gaaf, want ik denk dat het een pittige stage wordt, waar ik veel ga leren en veel ervaring op ga doen! Dus ik heb er wel al echt heel veel zin in! Mijn werkzaamheden lopen heel uiteen; van marktonderzoek tot onderhandelen met leveranciers en koopcontracten opstellen en nog veel meer. 6 Februari begin ik daar, dus ik ben eigenlijk maar een weekje thuis in Nederland! De eis van het bedrijf was wel dat ik 6 maanden stage kwam lopen in plaats van 21 weken, maar dat vind ik niet erg, aangezien ik een mooie vergoeding krijg! Ik zal dus ongeveer eind juli/begin augustus klaar zijn met mijn stage!

Verder heb ik de dagen 7 tm 11 december goed besteed aan het maken van huiswerk en verslagen en presentaties, want Melanie zou 12 december naar mij toe komen! Heb haar ’s middags opgehaald van het vliegveld en was meteen weer super leuk! Lekker veel gekletst in de trein, beetje vertellen wat we allebei laatste tijd hebben uigespookt hihi. Verder heeft chefkok Melanie een paar keer lekker voor me gekookt en ik als sous-chef netjes afgewassen haha :p Heb ik weer wat lekkere dingen geleerd om te koken! Verder zijn we naar het winkelcentrum geweest hier in Gandia. Lekker geshopt en wat gedronken en CHEESEFINGERS gegeten bij de Pans&Company! HEERLIJKKKK. Daarnaast nog 2x naar Valencia geweest, waar ik in een gedeelte van de stad kwam waar ik nog niet was geweest (maak dat mee! :P). De ene dag zijn we naar het wetenschapsmuseum geweest en zijn we daarna nog even de stad in gegaan om te shoppen! Daarna heerlijk paella gegeten in Valencia en Agua de Valencia gedronken! Oooh man wat is dat lekker! Melanie zou zeggen: GOEIE TOELIE! :p hahaha. Alleen jammer toen we de rekening kregen dat die goeie toelie €18,- kostte :p Achja.. je leeft maar 1x toch?! De 2e keer toen we in Valencia waren hebben we weer geshopt haha (echt heel erg) maar we waren goed op weg! We zijn geen een keer zonder tassen terug gekomen! :p Daarnaast nog lekkere tapas gegeten. Dit keer in een andere tapas bar dan gewoonlijk! En deze beviel ook heeel goed! Hele lekkere sangria gedronken (jammiee!!) en heerlijke tapas! Ofja.. de laatste tapa was niet zo mijn ding.. paddenstoel met beciamel saus en chocoladesaus :p Vreemde combinatie haha! Verder ook nog 2x in de tikibar geweest, lekkere cocktails gedronken!! Dat gaat er altijd wel in! Daarnaast ook nog lekkere zandkoekjes gebakken! En het weekend voordat Melanie weer terug naar huis zou gaan, waren we van plan naar Valencia te gaan met de laatste trein, daar uit te gaan, en met de eerste trein weer terug naar Gandia te gaan. Maar dat is er helaas niet meer van gekomen, omdat we al iets te veel gewinkeld hadden! Dus zijn we maar in Gandia op stap geweest. Eerst weer naar de Tikibar, waar het heel gezellig was.. veel gratis shotjes gehad omdat een of andere barman jarig was! Niet verkeerd dacht ik zo! Daarna naar Cocoloco geweest.. waar ik even gratis entree heb gefixt en we ook nog een paar gratis drankjes hebben gekregen :p Het was dus een goedkope avond, maar vooral HEEL gezellig! Uiteindelijk lagen we om half 8 in ons bedje en lag ik nog te stuiteren in mijn bed! Zondags nog wat uitgegaard op het strand en toen was het alweer maandag.. Tijd om weer afscheid te nemen van Mellie.. Toen ik terug naar huis zat in de trein vond ik het echt heel vreemd, want dit was de laatste keer in 8 maanden dat ik echt lekker met Mel op stap ben geweest en leuke dingen heb gedaan! Zij gaat namelijk in februari voor 7 maanden naar Australie! Gelukkig ben ik nog wel net op tijd thuis om bij haar afscheidsfeestje aanwezig te zijn =D

De week toen Melanie hier was, had ik ook nog presentatie. Ging wel goed geloof ik. Verder deze week niet zoveel meer gedaan, want alle verslagen waren ingeleverd etc. Dus ben ik maar al begonnen aan de formulieren invullen voor mijn stage! Ook altijd leuk... Daarnaast zijn veel Erasmusstudenten naar huis gevlogen deze week voor de feestdagen. Zoals jullie weten blijf ik dit jaar in Spanje met de feestdagen. Morgen komt Wouter namelijk morgen weer =D En gaan we lekker rondreizen in Andalusie!
-25 en 26 december zijn we in Granada
-27 december zijn we in Malaga
-28 en 29 december zijn we in Sevilla
-30 december zijn we in Cordoba
-31 december zijn we in Valencia om hier oud&nieuw te vieren!

Zo ziet mijn plan voor komende week er dus uit! Het is traditie hier in Spanje om met oud&nieuw om 00.00 uur 12 druiven te eten in 1 minuut! Dit zijn druiven die in een blikje zitten, speciaal voor oud&nieuw! En elke druif die je eet geeft je geluk voor 1 maand, dus 12 druiven geeft je geluk voor 12 maanden! =) Vandaag heb ik 2 blikjes druiven gekocht, dus ik ben er helemaal klaar voor!

Voor nu wil ik nog zeggen aan alle lieve mensen:

FIJNE KERSTDAGEN EN EEN HEEL GELUKKIG EN GEZOND 2012!!!

Liefs & tot volgend jaar! xxx


PS: foto's zijn weer toegevoegd :)

  • 23 December 2011 - 15:38

    Eef:

    Sab! Wat eeen leuk verhaal! Ik ben superblij voor je dat je eeen stage hebt! Gaaf dat je gaat rondreizen, doe voorzichtig, zodat we begin januari in real life lekker kunnen bijkletsen!! Fijne feestdagen! Liefs xxxxx

  • 23 December 2011 - 18:09

    Pap En Mam:

    Waaauww je hebt het dus weer supergaaf gehad met je vriendin. Amaai, en dan ook nog rondreizen in zuid spanje en wij maar op onze pennen bijten om een goed gedicht te verzinnen bij de kerstcadeaus. Maar ook al ben je nu niet thuis....jouw gedicht komt er toch aan hahaha!!!! Een hele fijne Kerst samen met Wouter...geniet ervan

  • 25 December 2011 - 20:30

    Sas, Bart,Daan & Tes:

    Hoi hoi... Klinkt weer allemaal goed daar in het zonnige Spanje!!

    Hier is t niet echt winter, lijkt eerder herfst...

    Maar wil je toch hele fijne kerstdagen wensen!! En alvast de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar... maar dat komt wel goed als je je druifjes op tijd op eet hè!

    Bye Bye groetjes van ons x

  • 26 December 2011 - 19:25

    Wout:

    Klinkt allemaal weer goed:)! Geniet nog van je laatste maand in spanje, en alvast gelukkig nieuwjaar!

    p.s Ik mail je deze week nog eventjes:)!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 35402

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: