Me gusta Valencia! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu Me gusta Valencia! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

Me gusta Valencia!

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

07 December 2011 | Spanje, Gandia

Hola todos!!

Hier weer een verhaaltje van mij. Het is nog niet lang geleden, maar toch weeral veel meegemaakt. Ik zal beginnen vanaf 28 november.

Maandag was dus gewoon een normale lesdag voor mij. Dit viel weer zwaar tegen voor mij, want na een weekje vakantie met Wouter viel het naar school gaan toch weer een beetje tegen! Ineens was mijn vakantiegevoel weer weg. Aangezien ik vrij weinig aan school had gedaan toen Wouter hier was, had ik het een en ander in te halen en er stond ook een drukke week voor de boeg. Maandag heb ik altijd les van kwart voor 11 tot 19u, met gelukkig een paar tussenuren. Aangezien donderdag de Food Fair plaats zou vinden, zijn we in m’n tussenuren op maandag boodschappen gaan doen! De Food Fair is dus eigenlijk gewoon een soort beurs waarop de mensen die eraan deelnemen eten klaarmaken wat typisch is voor je eigen land. Ik deed dus mee met ‘Team Nederland’: Silvia, Madelon, Layla en ik. Dat boodschappen doen was nog best lastig! Madelon zat in Nederland dus gingen we met z’n drieen boodschappen doen. Wat een gesjouw! 5 kilo aardappelen, een paar kilo wortels, een paar pakken melk, dat gaat ommeduur toch wel zwaar wegen haha! Maar het is allemaal goedgekomen, we zijn heelhuids thuis geraakt! Dan maandagavond nog een samenvatting gemaakt voor een tentamen wat ik op woensdag zou hebben.

Dinsdag veel aan een opdracht gewerkt die woensdag ingeleverd moest zijn en ook voor het tentamen van woensdag geleerd. Verder was dit een standaard dag, met veel werk voor school en weinig tijd voor de ‘leuke’ dingen!

Woensdag was een hectische dag. Eerst tentamen, wat naar mijn mening heel slecht ging. Daarna besloot de leraar meteen een ‘oefententamen’ van het volgende thema erachteraan te gooien! Dan denk ik: Wie verzint zoiets? Een tentamen, na een tentamen geven? Maar oke.. Na mijn tentamen mee naar Silvia en Madelon gegaan om mijn spullen voor de Food Fair op te halen. We hadden 4 gerechten: Poffertjes, Appelflappen, Saucijzenbroodje/kaasbroodje en Hutspot! We hadden de taken een beetje verdeeld zodat we niet de hele nacht zouden moeten koken, dus ik ging de appelflappen maken. Om kwart over 6 was thuis vanuit school, dus ben ik maar meteen begonnen aan de appelflappen: Appels schillen en op kleine stukjes snijden, suiker & kaneel erdoorheen doen, bladerdeeg uitrollen etc etc. Die krengen moesten dan ook nog eens 20min in de oven, dus om 22.15u waren ze eindelijk klaar! Daarna nog even gedoucht en toen kwam ik erachter dat ik mijn avondeten vergeten was :p Achja, dan maar een stevig ontbijt de volgende morgen!

Donderdag was het dan zover. De Food Fair! Om half 1 moesten we aanwezig zijn, dus heb ik samen met Layla de stand opgebouwd en mooi aangekleed. Ook kregen we allemaal een mooie schort van de Universiteit (geweldig!) :p Om half 2 begon het festijn en toen bleek dat de poffertjes en de appelflappen toch wel heel goed in de smaak vielen! Helaas liep de Hutspot en de sauzijcenbroodjes iets minder hard, waardoor we aan het einde nog 2 pannen hutspot over hadden en nog een aantal saucijzenbroodjes! Al met al was het een hele leuke en gezellige dag! Veel lekkere en aparte dingen gezien qua eten, maar het was echt heel gezellig! De Food Fair stopte rond half 5, dus was ik om 5u weer thuis. Helaas weer geen tijd om stil te zitten, want vrijdag om 10.00u zou ik mijn 2e sollicitatiegesprek hebben via skype! Dat was dus een avond van veel frans oefenen en voorbereiden..

Vrijdag stond om 8.00u de wekker, zodat ik nog even wat tijd had om het gesprek nog even ‘door te nemen’. Om 10u werd ik dus gebeld op skype, en zoals de vorige keer... kon het gewoon niet goed gaan van de eerste keer. Blijkbaar hoorde mevrouw Avokh mij niet en hebben we het weer op de handige manier gedaan: Elkaar zien via skype en praten door de telefoon.. Uiteindelijk duurde het gesprek maar 10 minuten en vertelde ze me dat ik deze week wel iets te horen zou krijgen. Ze moest namelijk nog even overleggen met de 2 heren waar ik het eerste gesprek mee had. Na mijn sollicitatiegesprek meteen met de trein naar Valencia gegaan, want mijn ouders kwamen op bezoek!! Ze stonden mij al op te wachten op het station, dus dat was heel leuk om ze weer te zien! Alleen jammer dat ’s ochtends de zon scheen en het ’s middags begon te regenen.. want ik had dus geen paraplu mee en ook geen jas. Dat was dus een mooie gelegenheid om een middagje te shoppen! =) Beetje bijgekletst en wat gegeten en dan ’s avonds weer terug met de trein naar Gandia.

Zaterdag ook weer met de trein naar Valencia. Om 8.15u weer de wekker gezet, omdat ik had gezegd om 11u in Valencia te zijn. We zouden deze dag met de ‘touribus’ mee gaan rijden. Eerst nog even in de kathedraal van Valencia geweest en daarna met de touribus een rondje gereden. We zijn uitgestapt bij het IVAM (een museum), maar toen we uitgestapt waren, kwamen we erachter dat we musea toch niet zo interessant vonden en zijn we dus terug opgestapt. Daarna uitgestapt bij 2 oude torens in Valencia, en die heb ik ook beklommen samen met mama. Je had echt een supermooi uitzicht vanaf de torens! Daarna weer verder gereden en uitgestapt bij de kerstmarkt en ‘El Corte Ingles’! Was heel leuk om te zien en om door de Corte Ingles te lopen! Ook gezellig met al die kerstlichtjes. Hoewel de zon toch flink scheen die dag, kreeg ik toch een beetje het kerstgevoel op de kerstmarkt! Daarna nog wat verder gereden met de bus en veel mooie dingen gezien. Het is alleen jammer dat de bus niet altijd op de handigste plekken stopte.. Je wilt zoveel zien, maar dan is er weer net geen halte ofzo. Maar toch nog veel leuke en mooie dingen gezien! We waren rond 16u klaar en toen vond papa het ook wel leuk om de andere route nog eens te proberen van de ‘touribus’. Deze kwam langs de haven, Ciudad de las Artes y Ciencias, het strand etc. Alleen zijn we bij deze nog nergens uitgestapt, want dat zouden we zondag doen. ’S Avonds lekker lasagna gegeten en weer terug met de trein naar Gandia!

Zondag was een iets minder leuke dag, want papa was ziek! Koorts, grieperig en verkouden.. Vond ik wel echt heel jammer!! Er zat dus niks anders op dan alleen met mama op pad te gaan, zodat papa een beetje kon uitzieken. Mama en ik zouden dus vandaag weer de touribus nemen, maar dan wel uitstappen op sommige plaatsen. Maar eerst wilden we wel eens kijken wat er nou eigenlijk in een of andere grote toren te zien was! Er liepen best veel mensen naar binnen, dus wij erachteraan.. kwamen we in een kerk waar een mis bezig was. Wij dus snel naar achter gelopen en de achteruitgang weer naar buiten genomen! :p Daarna mama op een ijsje getrakteerd, en toen was het wachten op de touribus! Ineens kwam er een vrouw op ons af met camera, of ze ons een paar vragen wou stellen. Jahoor, ga je gang.. Dus ze vroeg wat we hier deden en wat we van Valencia vonden. Ik op mijn beste spaans geantwoord :p Aan het einde bedankte ze ons en ging ze weer verder. Mama zei nog; let op, straks komen we op het nieuws! Waarop ik zei: neee joh! Tuurlijk niet :p Nou, uiteindelijk op de touribus gestapt.. naar de Ciudad de las Artes y Ciencias! Wat mama helemaal geweldig vond en ik natuurlijk ook nog steeds haha! Het was super lekker weer (24 graden!) dus ook nog even lekker in de zon gezeten en wat gekletst! Daarna naar het strand geweest in Valencia, waar ik voor de 3e keer in Valencia een bekende tegenkwam. De eerste keer kwam ik Sophie (Nederlands meisje wat tijdens de Intensive course hier ook zat in Gandia), de 2e keer een meisje wat op mijn school zit en nu de 3e keer een nederlandse jongen die ook tijdens de intensive course hier zat! Zo grappig dat je in zo’n grote stad al ‘bekende’ mensen tegen komt! Na het strand gezien te hebben nog even naar de Haven geweest, waar hele mooie bootjes liggen! En daarna teruggegaan om te kijken hoe het met papa was en met z’n drieen even wat gaan eten! Ook daarna weer met de trein naar Gandia! Ik zat dus in de trein.. krijg ik ineens een sms van mijn spaanse huisgenootje: ‘Hahahaha omg!! I’ve just seen you on the tv! Eating an icecream in Valencia! On the news! Hahaha’ Nou echt... ik zat te lachen in die trein niet normaal :p Ook toen ik thuiskwam hebben m’n huisgenootje en ik er nog heel hard om moeten lachen :p

Maandag gewoon naar school geweest.. ofja echt ‘gewoon’ was het niet. Deze week heb ik namelijk 2 feestdagen (dinsdag en donderdag), waardoor vele Spanjaarden denken: Hasta luegoo amigosss! Die komen dus gewoon niet naar school.. het resultaat: Als je met 4 mensen in de klas zit, zeggen de leraren al gauw: Ga maar naar huis, jullie hebben vast nog genoeg te doen.. Wat ik uiteraard niet erg vond haha!
Dan dinsdag was een vrije dag! Mama en papa zouden deze dag weer terug naar huis gaan, dus ben ik nog een keertje naar Valencia gegaan (voor de verandering :p). Maar omdat het feestdag was, dachten de bussen daar volgens mij ook zo over.. mijn bus voor naar het treinstation kwam zeker 15 min te laat, waardoor ik de aansluiting op de trein net gemist had. Dat was dus een uur wachten! Ondertussen was er een kerel naast mij komen zitten en begon tegen me in het spaans te praten... zo ging dat ook een hele treinreis door.. Hij kwam uit Kameroen en wou vanalles weten over Nederland: Hoeveel inwoners heeft Nederland, wat is de oppervlakte van Nederland, is Nederland katholiek of protestants, wat verbouwen ze op het land in Nederland, wat zijn typisch nederlandse gerechten.. en ga zo maar door! Soms vroeg hij gewoon dingen waar ik van dacht; hmm daar heb ik eignelijk zelf geen idee van! Maar afijn, ik was blij dat ik eindelijk in Valencia was na 2 uur met die kerel gepraat te hebben :p Deze dag nog wat gedronken met mama en papa, tapas gegeten en nog een beetje rondgelopen in de stad. Rond 15u naar de metro gegaan en mama en papa naar het vliegveld gebracht. Iedereen die bij mij op bezoek is geweest, had geen problemen bij de douane, maar mama natuurlijk weer wel :p Afijn, ze zijn weer veilig geland in Nederland na een leuke tijd gehad te hebben in Valencia!

Nu deze week is het afwachten op de uitslag van mijn 2e sollicitatiegesprek en nog wat verslagen afmaken, want die moeten volgende week af zijn! En dan komt maandag mijn 4e bezoek weeral: MELANIEEEEEEEEEEEEEE :D Dat wordt een en al party en lol hahaha! Daarna komt Wouter nog met de kerst en gaan we rondreizen door Andalusie & in januari zie ik gelukkig ook nog 4 lieve klasgenootjes van me, die het 2e semester hier komen studeren: Linda, Eveline, Ruth en Lindy!!! Ook superveel zin in! Er staan me dus nog een hoop leuke dingen te wachten!! :D

Tot het volgende verhaal weer!
Liefsxxxx


  • 07 December 2011 - 15:03

    Jess:

    Hoi zussie,
    Wat een belevenissen weer he... de man uit Kameroen wou zeker een soort inburgeringscursus?
    Hahaha..jullie op het spaanse nieuws..jammer dat ik dat niet kan zien..wat had mama gesmokkelt dat ze problemen had met de douane? Dat doet me denken aan die keer dat we naar Barcelona gingen en dat ik gefouilleerd werd op zavetem..:-s
    Je hebt het dus ook wel erg leuk gehad als ik het zo lees..nog 2 maandjes en dan kan ik je weer ns in levende lijve zien..dat zal leuk zijn..Stijn heeft er ook zin in :-)
    Tot binnenkort op skype weer!

    Liefs Jess
    en ook van Marti en Stijn

  • 07 December 2011 - 15:52

    Mam En Pap:

    Wat was het heerlijk om je weer te zien in een meestal zonovergoten Valencia. Prachtige tijd gehad, veel gezien, mooie gebouwen, lekker ijs en tussendoor ook effe een tv-opname gedaan. Wat een bruisende stad. Ik heb er ook nog een paar laarzen en een warme trui aan overgehouden, man wat is dat daar goedkoop. Nog 7 weken ofzo en dan hopelijk op weg naar Lille

  • 07 December 2011 - 17:34

    Eef:

    SAAAB!
    Leuk verhaal zeg! Op de tv hahaha ik lag echt in een deuk :P haahah! Maar een uur wachten op de trein:O!? ai ai dat wordt een tegenvaller, want dat ben ik hier absoluut niet gewend hahah! Maar ik heb er superveel zin in om jou weer te zien in januari samen met de andere meiden! Wordt leeeeeuk! LIEFS EN TOT SNEL <3

  • 09 December 2011 - 21:23

    Keshia:

    Heej Sabrina,
    Wederom een leuk en boeiend verhaal! Die Food-Fair klonk heel leuk, weet je zeker dat jullie zelf die appelflappen en poffertjes niet hebben opgegeten :-p haha!
    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt en dat je veel visite krijgt breekt het ook! Nog even en je hebt (voor even) weer Nederlandse grond onder je voeten... Wat vliegt de tijd!

    (EN JEETJE 24GR., IK BEN JALOEOEOEOERS HAHA)
    Veel plezier nog daar, studeer ze en tot het volgende verhaaltje!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 35397

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: