Wat een weekjes..! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu Wat een weekjes..! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

Wat een weekjes..!

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

02 Oktober 2011 | Spanje, Gandia

Hola todos!

Zo.. het is weer weekend, dus ik dacht; laat ik weer eens een reisverslagje typen! Het was immers alweer 2 weken geleden! Dit had zo zijn redenen...

Dit keer heb ik niet per dag bijgehouden wat ik heb gedaan, maar de belangrijkste (of vervelendste) dingen vergeet je natuurlijk niet zo snel! Eigenlijk hebben de afgelopen 2 weken de vervelende dingen wel even de overhand gehad, maar dat mocht natuurlijk de pret niet drukken!

Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik mijn oude gsm meegenomen, zodat ik die kan gebruiken voor mijn nederlandse simkaart en mijn ‘normale’ gsm kan gebruiken voor mijn spaanse simkaart. Een paar dagen na mijn laatste reisverslag besloot mijn oude gsm kapot te gaan, waardoor ik nu dus even niet meer bereikbaar ben op mijn nederlandse nummer! Ik ben ook eigenlijk gewoon te lui om om een nieuwe te gaan.. Dus bij deze mijn spaanse nummer: +34622898580. Ik zal binnenkort vast nog wel een nieuwe gsm halen, zodat ik mijn Nederlandse simkaart ook weer kan gebruiken, maar sms/bel voorlopig maar op mijn spaanse nummer als jullie me nodig hebben!

Dan nóg een paar dagen later begaf mijn laptop het. Toen ik vrijdag (23 sept) thuis kwam van school, wou ik even op mijn laptop kijken en BAM.. kapot. Hij wou niet meer opstarten. Hij bleef steeds in een scherm hangen, waardoor windows niet werd opgestart.. dan na een lange poos verscheen er een blauw scherm met witte letters, die 2 sec bleef staan en dan startte hij weer vanzelf op met weer hetzelfde resultaat. WOEST was ik. Een paar hiervoor was namelijk mijn adapter van mijn laptop al kapot gegaan, dus was ik naar een computerwinkel gegaan om een nieuwe adapter.. en nu begaf mijn laptop het dus zelf. Gelukkig wist ik dus al een computerzaak te zitten.. alleen wist ik dat ze daar geen woord engels spreken, maar ik moest dit toch oplossen! Ik dus met mijn laptop rond 4u naar die computerwinkel. Maar ja.. leg dan maar eens precies uit wat er met je laptop is! Gelukkig had ik mijn woordenboek mee, dus ik had in de bus al opgezocht wat ‘opstarten’ was, zodat ik kon uitleggen dat hij dat dus niet meer deed. Zodra ik dat had gezegd, wist de man meteen al wat er aan de hand was. Hij zei dat hij hem wel kon maken, maar dat hij dan op zijn vroegst maandag in de avond klaar was en anders dinsdag. Opzich was dit geen probleem, want mijn lieve spaanse huisgenootje was zo vriendelijk om me haar laptop te lenen voor in het weekend!

Toen maandag op school werd ik gebeld door de computerzaak. Ik begreep dat ik 2 keuzes had: of ik wachtte totdat ze de CD-rom van Toshiba binnen hadden (wat 4 dagen langer duurde) of ze konden windows 7 installeren. Dus ik had er dan voor gekozen om windows 7 te laten installeren, zodat ik hem diezelfde dag nog op kon halen. Helaas was ik maandag pas om 19.00u klaar op school en was ik dus weer om 21.00u pas thuis.. dit was dus best een lange dag! Daarna meteen mijn laptop uitgetest en jaaaaa! Hij was gemaakt! Alleen stond mijn toetsenbord ingesteld op spaans toetsenbord, dus dat had ik even veranderd naar een Nederlands toetsenbord. Ik kon weer gerust gaan slapen..

Helaas duurde het niet lang dat mijn laptop gemaakt was, want toen ik hem op dinsdagochtend weer aanzette, deden mijn toetsenbord en muis het niet. Ik dacht: ohw shit.. heb ik gisteravond nou iets misprutst? :p Maar dat bleek niet het geval te zijn. Ik dinsdag dus weer naar die computerzaak: mijn toetsenbord en muis doen het niet. Die man had er meteen naar gekeken in de winkel en een paar instellingen terug gezet naar Spaans en toen deed hij het weer in de winkel! Ik blij! Dus ik weer terug naar huis, nog een keer thuis mijn laptop aangezet.. deden mijn toetsenbord en muis het weeeer niet! Ik dacht: ja hallo.. in de winkel deed hij het wel en hier niet? Wat is er aan de hand? :p Dus ik had hem echt 15x aan en uitgezet.. de ene keer deden mijn toetsen het wel, maar mijn muis het niet. De andere keer deed mijn muis het wel, maar mijn toetsen het niet. De andere keer werkte weer helemaal niks. Dus ik weer terug naar die winkel! Ze zagen me weeral aankomen..

Ik dus nog een keer uitgelegd dat hij het niet doet. Gelukkig had ik toen een andere man die mij hielp en die was veel aardiger. Die snapte ook dat mijn spaans nog niet zo optimaal was en hielp me hier en daar ook met wat woordjes en zinnetjes. Hij vertelde mij dat mijn toetsenbord en muis gedeactiveerd waren. Ik dacht; oke, dan moet je hem alleen even activeren toch? :D maar dat lukte die mensen dus niet.. Ik heb daar zeker een uur in de winkel gestaan en met die mannen meegekeken waar het eventueel zou kunnen staan, maar ze snapten er zelf ook niks van. Ik was het toen zo beu dat ik besloten heb om een nieuwe laptop te kopen. Hij liet me het aanbod zien en daar zat toch wel een hele mooie tussen, voor een goeie prijs. Hij vertelde mij ook dat die dinsdag (dus maar 1 dag later!) binnen zou komen en klaar zou zijn. Dat vond ik wel ideaal dus heb gezegd dat ik die dan wel wou.

De volgende dag belden ze mij dat ik mijn nieuwe laptop op kon halen! Ik blij met mijn nieuwe Samsung 511-06 laptop =) (zie foto’s). Helaas moest ik dinsdag tot 17.00u naar school en had ik de bus net gemist, dus was ik pas om 20u. ’s avonds terug van de computerwinkel! Mijn huisgenootje was ook razend benieuwd naar mijn nieuwe laptop, dus heb ik hem samen met haar uitgepakt. Eerst laptop eruit.. daarna een kartonnetje wat aan de zijkant zat eruit gehaald.. wat boekjes en een cdrom en dat was het?? Ik dacht: heee.. waar ik mijn adapter van mijn nieuwe laptop? Dus mijn huisgenootje: ooooh no!! Ik zeg; Ja.. ik ga maar weer terug naar die computerwinkel dan :p Dus om 20.30u (net voor sluitingstijd) kwam ik daar weer aan.. dus ik zeg; ja mijn adapter zat er niet bij! Zegt die kerel: jawel, weet ik zeker. Ik zeg; ohja? Ik heb hem niet gezien. Zegt hij: ja die zit in dat kartonnetje aan de zijkant! Ik dacht: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE dat meen je niet!!!! Ik had nog wel heel die doos leeggehaald samen met mijn huisgenootje. Dus ik haar meteen opgebeld of ze wilde kijken: en ja hoor, daar zat hij.. kon ik dus weer terug :p Dus ik hun nogmaals voor alles bedankt en gezegd dat ze me nu het komende half jaar niet meer terug zien hopelijk :p. Mijn huisgenootje en ik moesten wel keihard lachen toen ik thuiskwam om onze stomme actie :p

Maar afijn.. ik zit nu dus weer lekker op mijn nieuwe laptop =D Ik denk dat ik nu alles wel heb gehad; eerst adapter kapot, daarna oude gsm kapot, daarna laptop kapot.. Het enige electronische apparaat wat nu nog kapot kan gaan is mijn ‘normale’ gsm.. maar daar ga ik maar niet vanuit :p.

Naast al deze drukte en stress heb ik natuurlijk ook nog wel leuke dingen gedaan!! Ik ben op woensdagavond (21 sept) met Silvia en een Spaans/Chinees meisje op stap geweest! Zij had ons namelijk meegevraagd en dat leek ons wel heel leuk! Uiteindelijk waren we om half 1 bij het cafetje.. maar er was nog geen kip te zien, dus hebben we eerst een kan sangria gedronken en rond half 2 nog eens gaan kijken. Uiteindelijk werd het rond 2 uur redelijk druk en zijn we nog tot 4 uur gebleven!

Dan heb ik afgelopen week ook nog de wedstrijd Real Madrid – Ajax gekeken met Diana & Layla (ook 2 nederlandse meiden die hier studeren!) in een cafe vol spanjaarden.. Natuurlijk zag iedereen dat we uit Nederland kwamen, dus hebben we ons maar gedeisd gehouden.. Kon ook niet anders, want Ajax had geen schijn van kans tegen Madrid.. Toen hebben we voor elke goal maar een biertje achterover geslagen en zijn we na een teleurstellende wedstrijd naar huis gegaan!

Toen was het ineens al donderdag (29 sept).. de dag waarop het leek of de wereld verging! Ik dacht dat ze in Nederland al slecht weer kenden, maar dit was toch echt nog 3x zo erg! Toen ik wakker werd was het al constant aan het rommelen.. hele donkere lucht.. keiharde regen. Daarna ging het ook nog eens een potje onweren waar je ‘U’ tegen zegt! Ik moest die dag voor een lesje naar school, maar ik was nog niet voorzien op zulk slecht weer, dus had ik nog geen paraplu! Toen maar besloten om thuis te blijven, aangezien het zo spookte buiten. De lichten begonden te knipperen in huis, het internet viel soms uit en ook de lichten op school waren uitgevallen hoorde ik van mn huisgenootje. Je kan je dus wel voorstellen dat het echt even heeft gespookt hier! Vrijdag was het gelukkig alweer stukken beter en kon ik gewoon weer naar school!

Dit weekend zijn het hier lokale feesten in Gandia en dat betekent dat ik lekker vrij ben morgen!! Vrijdagavond ben ik eerst met Silvia tapas gaan eten, wat weer heel lekker was (en veel! Hihi). Toen we klaar waren met eten hebben we nog even met de ober gepraat. Eigenlijk wou ik nou wel eens weten wat ze nou eigenlijk vieren dit weekend.. maar het blijkt dus dat het een gewoon dorpsfeest is! Zoals de meimarkt op koewacht en de boekweitfeesten in zuiddorpe :p maar dan wel 10x groter haha! De ober boodt ons zelfs een lift aan naar de stad, maar daar hebben we maar netjes ‘nee’ op gezegd. Om 00.00u hadden we dan met Madelon & Jaimy afgesproken bij de bushalte, zodat we de bus naar de stad konden nemen. Ondertussen was het wel weer flink aan het flitsen (onweer), maar zolang het niet ging regenen vond ik het wel best! Eenmaal in de stad aangekomen eerst een beetje op het festivalterrein rondgehangen.. waar we nog iets heel aparts zagen: Een politieagent die een jongen z’n broek naar beneden trekt en met een zaklamp in zijn onderbroek schijnt om te kijken of hij geen drugs had verstopt :p Daar moest ik toch wel even om lachen hahaha. Daarna begon er een bekende spaanse band op te treden waar alle meiden gillend naartoe renden.. maarja.. wij kenden ze niet, dus wij zijn nog een kijkje op de kermis gaan nemen! Uiteindelijk hebben we daar nog een megabeker(kon hem amper vasthouden met een hand) rum-cola gekocht voor maar 6 euro! Alleen mochten we toen het festival terrein niet meer op dus zijn we nog even op een bankje gaan zitten in de stad, daarna naar de bushalte gelopen.. en met de taxi terug naar Gandia Playa gereden.. want we hadden net de bus gemist. Toen in de taxi hoorden we dat de discotheek Cocoloco gewoon open was die avond, dus zijn we daar nog even wat gaan drinken tot een uurtje of kwart over 5.. toen was het tijd om naar huis te gaan!

Verder op school gaat het steeds beter met het begrijpen van de lessen. De schoolboeken zijn soms nog wel heel moeilijk om te lezen, maar de grote lijnen van de lessen begrijp ik nu wel al.. Het spaans spreken gaat nog steeds moeizaam, maar mijn woordenschat wordt elke dag uitgebreid met nieuwe woorden, dus dat is ook positief denk ik dan maar.. Daarnaast is het nét oktober! De maand waarin ik mijn eerste spaanse tentamen heb! En de maand waarin ik mijn eerste bezoek krijg: Stefanie & Melanie & Roy!! Daar kijk ik nu namelijk wel al heel erg naar uit!! :D

Nou ik ga er weer eens een eind aan maken! Blijf vooral reageren op mijn site, want dat vind ik echt hartstikke leuk om allemaal te lezen!! :D

Hasta luego amigos!


PS: Ik heb bij mijn foto’s ook een paar foto’s van ‘La Tomatina’ toegevoegd voor de liefhebbers! ;)

  • 02 Oktober 2011 - 18:12

    Wouter:

    Ai Ai Ai Schat! Dat zijn de iets minder leuke dingen. Slecht weer en kapotte apparaten. Maar doordat je zovaak naar de computerwinkel moest heb je wel je Spaanse woordenschat weer uitgebreid. Elk nadeel heb z'n voordeel. :) Maar daarnaast gelukkig ook nog veel leuke dingen gedaan en meegemaakt! En nu nog een lekker lang weekend. Geniet er maar van!!! En daarnaast natuurlijk heel veel suc6 met school.

    Dikke kuss
    Wous<3

  • 02 Oktober 2011 - 18:49

    Sop:

    Yo sabbieee! Dat blauwe scherm met die witte letters, dat doet mijn laptop dus regelmatig ;) Nu word ik wel een beetje bang haha! Maar nu heb je lekker een neiuwe! Wij zijn gister ook tapas wezen eten! lekker lekkerrrrr! hihi, spreek je snel sabjee! Oh, en wat hebben jullie vreemde politie agenten daar.. :P
    xx

  • 02 Oktober 2011 - 18:50

    Sop:

    Yo sabbieee! Dat blauwe scherm met die witte letters, dat doet mijn laptop dus regelmatig ;) Nu word ik wel een beetje bang haha! Maar nu heb je lekker een neiuwe! Wij zijn gister ook tapas wezen eten! lekker lekkerrrrr! hihi, spreek je snel sabjee! Oh, en wat hebben jullie vreemde politie agenten daar.. :P
    xx

  • 02 Oktober 2011 - 21:10

    Mams:

    Tjonge wat een verhaal weer, maar wel leuk behalve dan dat mijn portemonnee nu een stuk lichter is geworden maar daar krijg ik dus dit reisverslag weer voor terug en das ook wat waard. Leuke foto's en hasta la proxima vez!!!

  • 03 Oktober 2011 - 09:18

    Eveline:

    Hee sabbie,

    jeetje wat een pech allemaal! Hopelijk werkt je laptoppie nu top hihi, gelukkig heb je ook nog leuke dingen meegemaakt :D Ben echt trots op je hoor, dat je steeds terug bent gegaan
    naar die computerzaak enzo haha! En dat allemaal in het Spaans! Meis, succes met alles! Veel liefs xx

  • 10 Oktober 2011 - 18:46

    Jessica:

    Lieve zus..jouw laptop speelde gewoon een kat en MUIS spelletje hahah..laten we er maar eens om lachen he..x

  • 11 Oktober 2011 - 17:29

    Sabrina:

    Hahaha zeg dat wel zus :p

    @iedereen: Bedankt voor alle lieve reacties :D


  • 14 Oktober 2011 - 09:55

    Anita:

    He sabje.

    ook nog eens een reactie van mij.
    ik vergeet steeds je verhalen te lezen maar dat komt omdat ik dagelijks op de hoogte wordt gehouden door Wouter.
    Dat Spaans van jou wordt vast steeds beter, zeker als je zo'n p.c. toestand moet oplossen. Verder zie ik op je foto's alleen maar gezelligheid en veel lekkers!! Geniet maar lekker verder en succes op school.

    groetjes en liefs uit zuiddorpe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 35401

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: