Wat een vakantiegevoel! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu Wat een vakantiegevoel! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

Wat een vakantiegevoel!

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

27 November 2011 | Spanje, Gandia

Hallo lieve mensen!!

Daar ben ik weer! Na een maand niks van me te laten horen, vond ik het nu wel weer tijd om een verhaal te typen.

De weken van 30 oktober t/m 19 november ben ik eigenlijk druk bezig geweest met school. Ik hoor jullie denken: SCHOOL?? Ja.. helaas moet er soms ook gestudeerd worden haha. Redelijk wat tentamens gehad de laatste tijd en ik kan vertellen dat ik goed op weg ben. Ik heb ze tot nu toe allemaal gehaald dus daar ben ik wel tevreden mee. Iedere keer als ik bezoek heb, heb ik een tentamen en zelfs met 1 a 2 uurtjes leren haal ik deze nog is wel gebleken. Wat betreft school loopt het dus nog wel soepel. Alleen december wordt even een stress maand; veel inleveren en veel bezoek, dus dat betekent veel aandacht verdelen en wel doen wat belangrijk is. Daarnaast had ik natuurlijk ook nog een sollicitatiegesprek voor een stageplaats en ik kan met trots vertellen dat ik door de eerste sollicitatieronde heen ben!! Komende vrijdag vind mijn 2e sollicitatiegesprek plaats, dus dan zal ik weer even moeten knallen! Fingers crossed.....

Dan 19 november kwam Wouter naar mij! Uiteraard was ik weer VEEL te vroeg op het vliegveld, waardoor ik alleen maar zenuwachtiger en ongeduldiger werd. Dan uiteindelijk kwam er een jongen met een glimlach van oor tot oor door de poortjes, en dat was Wouter! Was heel leuk om elkaar weer te zien na een paar maanden! Daarna zijn we meteen de huurauto op gaan halen: onze BROEMBROEM Fiat Panda! Hahaha. Daarna naar huis gereden (echte hollanders als we zijn uiteraard de tolwegen vermijd) en even spulletjes gedropt. Op dat moment kreeg ik ook nog een heel lekker cadeau’tje van Gerard en Anita (oftewel; Geer en Annie), de ouders van Wouter. Namelijk een chocoladeletter (die alweer bijna op is haha). Na alle spullen te hebben afgezet, was het tijd om te eten: TAPAS! Dat viel ook bij Wouter goed in de smaak. Daarna nog even lekker een cocktailtje gedronken in de Tikibar (wat ook zeker goed in de smaak viel) en gaan slapen.

Zondag zijn we met onze Fiat Panda naar Gandia gereden om de stad een beetje te verkennen. Ik kwam zelfs op plekken die ik nog niet eerder had gezien in de stad, dus dat was best wel leuk eigenlijk! Daarna zelf gekookt en lekker een rustig avondje gehouden.

Maandag zijn we naar Alicante & Benidorm geweest met de auto! We hebben geprobeerd een kroket of frikadel te scoren, maar we zijn er helaas niet in geslaagd. Wel hebben we in Benidorm de stierenarena gezien & het eilandje voor de kust van Benidorm. Ook veel oude mensen uiteraard, maar geen Benidorm Bastards... Daarna zijn we doorgereden naar Alicante! Aangezien we daar redelijk laat aankwamen, hebben we lekker makkelijk de tourist bus gepakt en ons lekker laten rondrijden!! Veel gezien dus in een korte tijd!

Dinsdag wilden we graag naar een natuurpark ergens in het binnenland! Dat lag bij het plaatsje Bicorp. Ik had gezegd dat ik dit keer wel zou rijden, maar pffff.. wist ik veel dat dat natuurpark en dat plaatsje in de bergen lag!! Held dat ik ben in de auto (niet dus), in de bergen gereden voor de eerste keer in mijn leven.. Gelukkig was Wouter er om mij aanwijzingen te geven (terug schakelen! GASSSS!! Remmen en terugschakelen enz enz). Op dat moment kreeg ik het toch wel ff warm in de auto hahaha, maar we zijn boven geraakt! Eenmaal boven kwamen we direct in het dorpje Bicorp. Ik dacht: YESS, geen bergen meer! Maar toen kwamen er weer andere obstakels.. de wegen in dit dorpje waren namelijk ZO smal, dat onze Fiat Panda er maar NET tussen paste. Toen heb ik auto mooi stilgezet, uitgestapt en de autosleutels aan Wouter gegeven :p Alsjeblieft hihihi! Nou dat natuurpark stelde eigenlijk niet zoveel voor, wel door de boomgaard met sinaasappelbomen gelopen en veel mooie foto’s gemaakt in de bergen!

Woensdag hadden we weer even een rustdag, lekker uitgeslapen en op het gemakje gegeten. Eigenlijk hebben we deze dag onze krachten gespaard voor het hoogtepunt van de dag: De voetbalwedstrijd Valencia C.F. – KRC Genk in het stadion van Valencia; Mestalla. Het was goed dat we op tijd vertrokken waren, want als er 50.000 man op een voetbalwedstrijd af komt en je allemaal een parkeerplek moet zoeken in de stad, ben je wel even een beetje tijd kwijt! Uiteindelijk waren we ruim op tijd, dus konden we nog even langs Mario Been lopen en een paar foto’s gemaakt van de spelers die aan het warmlopen waren. Om kwart voor 9 begon de wedstrijd en het was een Champions League wedstrijd, dus ze gingen ook met de bekende vlag wapperen :p Daarna werden de in de eerste 15 min al 2 goals gemaakt voor Valencia, waarna de omroeper iedere keer riep: golgolgolgolgolgol GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL. Waarbij ik keihard moest lachen iedere keer haha. Gekke spanjaarden :p Bij rust stond het 4-0 voor Valencia en na 90 minuten stond het 7-0 voor Valencia. We hebben dus lekker veel doelpunten gezien en ik vond het echt super gaaf om de sfeer mee te maken in zo’n stadion tussen de Spanjaarden!

Donderdag hadden we even een werkdagje ingepland. Ik moest leren, want ik had vrijdag tentamen en Wouter moest nog een stukje voor het clubblad van de volleybal typen, dus zijn we even voor 2 uurtjes nuttig bezig geweest. Daarna nog even naar het strand gegaan, naar het winkelcentrum gegaan en boodschappen gedaan.

Dan vrijdag had ik tentamen. Dat was pittiger dan ik had verwacht, maar ik heb hem gelukkig weer gehaald! Na mijn tentamen was het weekend (wat het voor mij eigenlijk al een hele week was :p) en zijn we nog naar Denia & Xavia gereden. Daar hebben we een heel mooi kasteel gezien, waarvan je echt een heel mooi uitzicht heb. Ook zagen we trouwens op de heenweg allemaal hoertjes langs de kant van de weg staan... Dat was best wel een beetje triest. Die zitten gewoon om de 50 meter op een stoeltje. Echt absurd.

Zaterdag wilden Wouter en ik Valencia nog een keertje gaan verkennen! Dus we zijn om 9u opgestaan en op tijd doorgereden naar de ‘Ciudad de las Artes y Ciencias’, een heel mooi modern en apart gedeelte van de stad. Daar hebben we het wetenschapsmuseum gezien, wat heel leuk was! Daar kon je heel interactief de ‘wetenschap’ over allerlei dingen ontdekken. Daarna zijn we nog naar Oceanografic gegaan (onderwaterwereld), met heel veel vissen en haaien en dolfijnen etc. Uiteindelijk waren we daar rond 17.00u klaar en zijn we daarna nog naar het centrum gereden in Valencia, waar we de Tourist Bus hebben genomen en heel de stad gezien op een korte tijd. Ik ga Valencia steeds leuker vinden!! Iedere keer als ik er kom is het toch anders en nog mooier als de vorige keer. Uiteraard hebben we savonds weer even lekker een paar cocktailtjes gedronken!

Vandaag ging Wous weer terug naar Nederland en hebben we dus niet zoveel meer gedaan. Om half 6 ging wouter zijn vliegtuig en de auto moest ook nog terug gebracht worden, dus rond half 3 waren we doorgegaan. Om half 4 waren we uiteindelijk op het vliegveld (ook veel te vroeg), nog even wat gedronken en gegeten en toen was het tijd om weer voor even afscheid te nemen van elkaar. Toch maar weer stil als je een week bezoek hebt gehad en nu weer in je eentje op je kamertje zit! En toch ook weer een beetje jammer dat mijn vakantiegevoel weer ineens weg is! Maar komende donderdag krijg ik alweer mijn volgende bezoek: mijn ouders! Dat wordt dus weer een weekendje Valencia! :D (goh wat erg!)

Nou, dit was het wel weer voor deze keer. Deze week gewoon les en volgende week lekker weer 2 feestdagen in Spanje! Lang leve de feestdagen & tot het volgende verhaal!

Liefs!!

  • 27 November 2011 - 20:56

    Wout:

    Hee Sabrina!
    We moesten er even op wachten maar wederom een leuk verslag:)! Ben benieuwd naar de foto's dus laat maar weten als je ze op FB zet:)! Veel plezier nog en de groeten aan je ouders!
    X

  • 28 November 2011 - 10:28

    Mams & Paps:

    Nou nou wat een belevenissen alweer. Wij zijn reuze benieuwd. Dat wordt GENIETEN. Supergoed dat je door de eerste ronde heen bent van je sollicitatiegesprek. De tweede komt vast ook wel goed. Ga dérvoor!!!


  • 28 November 2011 - 14:07

    Keshia:

    Heej Sabrina!!
    Ik dacht al... Waar blijft dat reisverslag toch... maar op Facebook stond.. tentamen, tentamen, tentamen... Hmmzz.. ik dacht, die heeft het vast druk! Maar wederom weer leuk om te lezen! Veel plezier met je ouders en je kunt ze volgens mij al door Valencia heen gidsen, Niks geen tourbus meer ;-) xxx

  • 28 November 2011 - 15:43

    Sop:

    Waarom heb jij zo beláchelijk veel vrije dagen, en ik niet Sab? Ik zit ook in Spanje!! Hahha, nee meis, geniet er maar lekker van, en zo te horen doe je dat ook! Ik zou Valencia graag ook een keertje zien, maar dat zit er niet meer in denk ik! Kun je inmiddels toch nog Tapas zien? Ik begin hier soms gewoon een beetje afkickverschijnselen te krijgen als ik ze een paar dagen niet op heb! Wat gestoord. Heeeeeel veel plezier met je ouders van de week, ik ga woensdag ook mijn volgende bezoek weer ophalen in Zaragoza, wat een feest he! xxx

  • 28 November 2011 - 18:15

    Gerard:

    Ja van Wouter hebben we al begrepen dat het met de studie wel mee valt. Dus is het altijd vakantie daar in Spanje.
    En wat is dat nu met "Geer en Annie" daar moeten we het toch nog maar eens over hebben als je terug bent.


  • 28 November 2011 - 21:19

    Eef:

    Saaab! Wat gaaf zeg, zoveel gezien, ik wil ook auto rijden, dat mis ik zo erg he! En ik wil in spanje ook zoveel leuke dingen bezoeken..Als je auto wil huren, moet je zeker bepaalde leeftijd hebben en bepaalde tijd je rijbewijs of? Is dat duur? En wat gaaf ook die voetbalwedstrijd! haha dat lijkt me ook vet, die sfeer alleen al:D Leuk dat je vriend er was, en ik ben super trots op je dat je al die tentamens gehaald hebt! En wat ik ook supergrappig vond om te lezen " dus rond half 3 waren we doorgegaan" hahah lekker zeeuws toch, dat mis ik gewoon weetje dat is zo leuk als je dat weer eens keer leest/hoort, dat is voor mij namelijk al lang geleden hihihi! Nou meid, succes met alles! Ik spreek je! Heel veel liefs en tot snel in SPANJE :D! Feesten met IBL! <3 hihi xxxxxxxx

  • 28 November 2011 - 22:05

    Wouter:

    Sabjeeeeeeeeeeeee!!!!

    Supervet was het bij jou in Spanje!!
    Voetbal kijken, door de bergen krossen met de Panda en door smalle straatjes (Alleen in Valencia was soms btje stressie :P) en naar het Science museum. Kheb het echt naar mijn zin gehad met jou :D.
    En tegen de tijd dat je terug bent hebben we in zeeuws-vlaanderen ook een Tikibar hoor. Ik zal eens gaan praten met de cafebaas hier :P.
    Helaas is ons vakantiegevoel alweer snel verdwenen na de eerste school-/werkdag. Maar donderdag komen Fons en Marie alweer op bezoek dus dat wordt vast weer leuk :D.
    Heel veel suc6 nog de komende weken en tot met kerst!!!

    Adios
    (loco)Wous <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 35402

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: