La ultima semana en España! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu La ultima semana en España! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

La ultima semana en España!

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

22 Januari 2012 | Spanje, Gandia

Hola todos!!

Zo was het 2 weken terug mijn eerste verhaaltje van het nieuwe jaar.. en dit keer is het alweer het laatste verhaal in Spanje. Eigenlijk wil ik er nog niet over nadenken dat ik bijna naar huis moet, want ik vind het hier veel te leuk.. maar helaas komt aan ook hier een eind aan :(

Nou, nadat mijn laatste bezoek naar huis was (3 januari) ben ik veel bezig geweest met leren. Ja.. dat was uiteindelijk toch de reden waarom ik hier naartoe ging. Van 4 t/m 11 januari ben ik dus als een malle gaan leren, omdat ik afgelopen week 3 belangrijke tentamens had. Dan 12 januari zouden m’n klasgenootjes van de Hogeschool Zeeland hier aankomen; Eveline, Ruth, Linda en Lindy. Zij gaan hier het tweede semester studeren, dus eigenlijk super leuk dat ik ze hier nog heel even zie!! Ze zouden om 11 uur aankomen bij school, dus ik zat netjes om kwart voor 11 op school te wachten. Iedere keer kijken of er al een busje aankwam.. Om 11 uur kwamen Madelon en Silvia ineens naar mij toe, dat ze aan de andere kant van school aangekomen waren! Dus ik daar snel snel naartoe en tadaaaaaaa, daar waren ze dan! Was echt keileuk om ze weer allemaal te zien! Daarna Eef & Ruth vergezeld naar hun appartement en wat gegeten. ’S Avonds lekker uit eten geweest met z’n allen en weer lekker bijgekletst! Heel grappig dat je dan verhalen uit Munchen, Brussel, Lille en Gandia door elkaar hoort!

Vrijdags zijn we dan gaan winkelen met de meiden. Linda en ik stiekem kado’s gekocht voor Ruth, want die was zondags jarig! Dus: op stap geweest want Ruth was jarig! HIEP HOI; tijd voor feest! Eerst samen gegeten met Linda en de kado’tjes ‘ingepakt’ en daarna de verjaardag gevierd! Het was weer een goeie stapavond want het was weeral gauw 7 uur voordat ik in mijn bedje lag. Nou, de dagen erna (15 & 16 januari) ook maar weer besteed aan studeren, want dinsdag had ik 2 toetsen! Altijd handig gepland in Spanje.. heb je 4 toetsen in 2 weken en plannen ze er 2 op 1 dag! Maargoed.. Die toetsen zijn heel goed gegaan, voor de ene had ik een 6.5 en de andere heb ik nog niet terug, maar die heb ik zeker te weten gehaald. Dan woensdag en donderdag ook weer vollebak aan de studie want vrijdag weer een tentamen; Gestion de Viajes. Hier hing best wel veel vanaf voor mij. Ik moest deze namelijk halen, anders kon ik nooit meer aan de 30 studiepunten komen! En tadaaaaa. Ik heb hem gehaald! Dus ik ben helemaal vrolijk want mijn studiepunten zijn binnen! Dat was dus vrijdag weer reden voor een feestje!! Oke.. het was ook de laatste keer dat ik echt lekker kon gaan stappen in Gandia, dus het had een beetje een dubbele lading, maar ik heb er met de volle 100% van genoten! Eerst cocktailtje gedronken met Silvia en Madelon in de Tikibar & daarna kwamen de andere meiden ook en hebben we lekker gedanst (en gezopen) tot we erbij neer vielen :p Uiteindelijk was het 8 uur dat ik in mijn bedje lag en ik voelde me toch wel een beetje tipsy.. Dat bleek de volgende dag toen ik om half 2 wakker werd en cornflakes met melk ging eten als ontbijt.. Dat ging dus niet helemaal goed :p Maaaar op dit moment voel ik me weer helemaal topfit, dus ik zie het maar als een keigoeie afsluiter!!

Komende week heb ik nog 1 tentamen.. maar eigenlijk heb ik mijn studiepunten al binnen, dus ik denk niet dat ik daar nog veel tijd aan ga besteden. Lekker genieten van de laatste dagen hier, nog wat papieren regelen, koffer inpakken en dan zal het weeral snel vrijdag zijn vrees ik.. Mijn lieve klasgenootjes Linda, Eef en Ruth gaan mij wegbrengen naar het vliegtuig dus dat is wel gezellig! Gaat HEEEL vreemd zijn om hier weg te moeten en mn vriendinnetjes dan weer even niet te zien.. Maar ach, over een half jaar zitten we weer gezellig met z’n allen op de HZ :p

Ik heb ondertussen trouwens ook een kamer gevonden in Lille, dus alles is daar nu voor geregeld! =) Alleen denk ik totaal nog niet aan mijn stage.. omdat ik eerst hier nog afscheid moet nemen, weer ‘thuiskom’ in Nederland en dan pas aan mijn stage kan denken.. Maargoed, dat word vast ook weer een ontzettend leuk avontuur! Wel compleet anders, maar heb er wel zin in!

Dus helaas.. voor nu het laatste verslag vanuit Spanje! Ik ga het echt heel erg missen hier.. de muziek, de tapas, de agua de valencia, de sangria, de paella, de siesta in de zomer, de taal, de cultuur.. echt alles! Maar natuurlijk aan de andere wel weer leuk om iedereen te zien in Nederland.. ook al voelt het als ‘op vakantie gaan’ naar Nederland, omdat ik maar een weekje daar ben. Maargoed! Genoeg sentimenteel gedoe... Jullie horen weer van me als ik in Nederland ben! Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes op mijn site en dat jullie mij gevolgd hebben! Ik hoop dat jullie dat blijven doen bij mijn nieuwe avontuur in Lille!

Adios amigosssss

  • 22 Januari 2012 - 18:37

    Keshia:

    Hoi Sab!
    Volgens mij praat je (bijna) vloeiend Spaans als je terugkomt naar Nederland! Het is wel héél erg leuk om te horen dat je het zó naar je zin hebt gehad... Menig mens is jaloers op je haha ;-) !
    En binnenkort naar Lille, dan is het het Frans wat weer bovengehaald moet worden! Maar dan komen Rosan en ik je zéker opzoeken!! Maar dan kom je waarschijnlijk ook wel vaker naar huis ... of niet ? Tot héél binnekort en geniet van je laatste dagen daar !!! xxx

  • 22 Januari 2012 - 19:22

    Wouter:

    Jaja Sabje!
    Alweer bijna einde van het avontuur in Spanje. Het ene moment leek het heel langzaam maar uiteindelijk is het toch weer voorbij gevlogen. Volgende week even een tussenstop in Koewacht en daarna weer in hetzelfde tempo door naar Frankrijk. De vertaling van stilzitten zul je waarschijnlijk in het Spaans of Frans niet veel hoeven te gebruiken :P.
    Ik ben toch wel blij hoor dat je weer eventjes naar Nederland komt ondanks dat ik het ook he-le-maal niet vervelend vond om in de winter een retourtje Spanje te nemen :).
    Maar ik zal zeker ook wel eens een retourtje Lille nemen komend half jaar (die zijn gelukkig ook iets goedkoper :P).
    En natuurlijk volg ik dan ook weer de spannende avonturen van: Sabrinadewaal.waarbenjij.nu ;).

    Tot volgende week schat!!!

    Wous <3

  • 22 Januari 2012 - 22:45

    Ruth:

    Liefjee!
    Vond het echt TOP je hier gezien te hebben (en ben ook heel blij dat we nog een paar feestelijke dagen hebben, want feesten doen we sowieso!)
    En donderdag even een hapje eten natuurlijk! En dan tja, vrijdag is het zover. Maar wij gaan nog genoeg avonturen beleven en ik kom je lastigvallen in Lille!

    Lieeeefs :D <3

  • 22 Januari 2012 - 22:45

    Ruth:

    Liefjee!
    Vond het echt TOP je hier gezien te hebben (en ben ook heel blij dat we nog een paar feestelijke dagen hebben, want feesten doen we sowieso!)
    En donderdag even een hapje eten natuurlijk! En dan tja, vrijdag is het zover. Maar wij gaan nog genoeg avonturen beleven en ik kom je lastigvallen in Lille!

    Lieeeefs :D <3

  • 22 Januari 2012 - 22:53

    Linda:

    Meid wij gaan jou zo missen hier! Maar we zitten inderdaad over een half jaar weer op de hz, dat gezellig hoefde je er nou niet per se bij te schrijven :D Gelukkig heb je hier echt een top tijd gehad en je stage wordt ook super leuk! Ik ga je missen!

  • 23 Januari 2012 - 08:57

    Rosan:

    Melk met cornflakes, serieus?:P Daar wordt geen mens toch gelukkiger van!!! :D
    Maar ben blij dat je het zo leuk vond, avontuur was het zeker en zoals Kes al zei, ons zie je in Lille!!
    Veilige reis en geniet maar van je weekje vakantie. Xxx en tot snel!

  • 23 Januari 2012 - 14:22

    Pa En Mam:

    Nou , na Valencia in 2011 wordt het in 2012 een stedentripje naar Lille. Ver is het niet 1,40 min op t gemakkie, dus carnaval kun je ook nog komen vieren. Leuk je weer even thuis te zien. Nederlands? hoe ging dat ook weer?

  • 23 Januari 2012 - 16:43

    Eef:

    Chicaaa!

    Superleuk verhaal, ik vond en vind het ook super dat we nog met zn allen hier zijn:) Ik ga je missen meid :( Maar j stage wordt ook heel vet, dat weet ik zeker :) En we houden zeker contact en als je denkt, ik heb zin om naar Spanje te gaan, je bent altijd welkom, you know! Veel liefs en we gaan nog ff gnieten de laatste paar daagjes!! xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 35406

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: