Al een maand in Spanje! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu Al een maand in Spanje! - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

Al een maand in Spanje!

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

18 September 2011 | Spanje, Gandia

Hallo allemaal!!

We beginnen weer, waar ik in mijn vorige verhaal ben geëindigd:

Donderdag (8 september) had ik één lesje: Estrategías comunicacion destinos turísticos. Dit was wel een boeiende les die in een later stadium wel goed te begrijpen is denk ik, aangezien ik van de lessen nu nog vrij weinig begrijp.. Vrijdag (9 september) zou ik twee lessen hebben. De eerste les (gestión de viajes), was een les uit het derde jaar, maar alle stof die ze daar uit hebben gelegd, kwam mij allemaal heel bekend voor (dankzij meneer Ouwerkerk). Tijdens deze les ben ik als een malle de powerpoint slides gaan overtypen, zodat ik op vrijdag (de laatste lesdag van de week) toch mijn eerste aantekeningen had! :p Na de les op vrijdag ben ik nog naar het strand gegaan met Madelon, Silvia & Thijs voor een uurtje. Om 17.00u had ik namelijk afgesproken met mijn nieuwe spaanse huisgenootjes om het contract te gaan tekenen op school! Eenmaal daar aangekomen, nog niemand te bekennen. Dus ik wachten tot ze kwamen. Natalia had ik al ontmoet, maar Andrea had ik nog niet ontmoet. Allebei super aardige meiden! Ze begonnen meteen in het spaans te praten & ik deed ook een poging om terug te praten, maar je loopt zo vaak vast omdat je een woord of een werkwoord niet weet. Maar ze willen zelf ook wat Engels leren, dus dat komt mooi uit! Nadat ik het contract had getekend, ben ik thuis even wat gaan eten en om 10u was het welcoming dinner van de Erasmus studenten die hier nu nog zijn in Gandía. Daar ben ik samen met 2 oude huisgenootjes van mij naartoe gegaan, wat gegeten, wat gedronken (gratis drank tot 00.00u :p), wat gefeest.. en om 3u was ik alweer thuis. Alleen kon ik toen nog niet gaan slapen, want er wachtte mij een verrassing in mijn slaapkamer…. Een mini-kakkerlak die op de muur naast mijn bed zat. Die heb ik dus eerst moeten verwijderen (en voor een held op sokken als mij, is dat niet zo’n makkelijke taak).. daarna nog mijn kamer grondig geinspecteerd of mama kakkerlak niet aanwezig was en toen uiteindelijk gaan slapen.

Zaterdag (10 september) weer lekker naar het strand geweest en ’s avonds is Madelon bij mij komen eten. Wat gegeten, wat gekletst.. en opeens was het al half 11. We waren van plan om naar Cocoloco te gaan, maar aangezien het discotheken-leven hier pas om 4.00u op gang begint te komen, wilden we voordat we gingen nog even slapen. Ik had dus even nog snel gedoucht & daarna op bed gaan liggen om nog een uurtje te slapen. Toen werd ik wakker om 00.00u met knallende hoofdpijn, dus heb ik helaas af moeten zeggen.. Poging 1 om naar Cocoloco te gaan was voor Silvia, Madelon & mij dus mislukt.. Zondag heb ik een ‘relaxdagje’ gehouden en niet zoveel uitgevoerd.

Nou… Deze week was het zover. De ‘normale’ en ‘anti-chaotische’ lesweek zou beginnen! Op maandag had ik les van 10.45 tot 18.50u! Dat was best een lange dag! Als de dag dan voorbij is, moet je boodschappen doen, eten, koken, douchen en dan is het alweer gauw half 10! Dinsdags moet ik naar school van 9u tot 16.55u. Woensdag van 10.45 tot 16.55u. Donderdag van 15.15 tot 16.55u en vrijdag van 9u tot 12.15u. Aan het einde van deze eerste drukke week was ik dus best moe!

Op dinsdag begon mijn eerste ‘leuke’ verrassing al.. Ik mocht mezelf, in een klas vol Spanjaarden & 3 Erasmus-studenten die niveau ‘heel-hoog’ hebben in spaans, voor gaan stellen. Het was de bedoeling dat je 10 minuten over je eigen ging praten.. maar na 2 minuten had ik al zoiets van; Oké.. ¿Qué más? Dus die lerares had wel al door dat ik nog maar een ‘beginneling’ was :p Maar wat doet ze vervolgens.. in plaats van me te helpen, gaat ze een heel verhaal over het toerisme in Nederland ophangen en over travel agency’s. Ik stond nog steeds voor de klas en opeens vroeg ze; Volg je me nog? Dus ik; eeeeeeeeh een beetje. Ik had beter gewoon ‘nee’ kunnen zeggen, want door dat ik dat antwoord gaf, ging ze vrolijk verder met haar verhaal, waarna ze me een vraag stelde waar ik niks van snapte dus ik maar gewoon terug ben gaan zitten. Ze moeten maar begrijpen dat ik nog geen vloeiend spaans kan :p. Aan datzelfde vak heb ik trouwens nu al een hekel.. De lerares is onaardig en gaf ons meteen een mega opdracht mee naar huis, waar ik eerst 4 uur aan bezig zat om alle tekst al te vertalen… en daarna moest ik nog maar beginnen..

Verder heb ik deze week niet zo heel veel bijzonders gedaan. Maandag kwam mijn ene huisgenootje hier (Andrea). EIN-DE-LIJK, want ik vond één week alleen in zo’n groot appartement wel genoeg. Het was heel gezellig. Wat gekletst in het spaans tijdens de lunch & woensdag vroeg ze of ik mee voetbal ging kijken in een cafétje, samen met een spaanse vriendin van haar. Dus ik voetbal gaan kijken (Real Madrid – Dynamo Zagreb).. Dat was me nog een hele beleving. Het was een normale Champions League wedstrijd.. nou, in Nederland zou iedereen zoiets hebben van: oké, het is geen WK/EK wedstrijd, dus ik kijk hem wel gewoon thuis op de tv. Hier in Spanje werkt dat dus niet zo. Heel het café zat vol met voetbalfans, een groot scherm hing op in het café, alle TV’s waren afgestemd op voetbal.. en echt IEDEREEN keek naar het voetbal en ging er ook helemaal in op. Het was bijna een doelpunt voor Madrid, maar hij schoot net naast, en dat café ging helemaal los. Sommigen moesten gewoon even lopen om hun frustratie kwijt te raken :p Echt absurd! Maar wel leuk om mee te maken. Voor de rest nog wat gepraat en wat gedronken met mijn spaanse amiga’s, waarna mijn huisgenootje mij uitnodigde om volgend weekend mee te gaan naar Cullera (haar woonplaats) en daar Paella te gaan eten met haar familie! Wat ik echt supergaaf vind! (Ik weet nog niet of het ook daadwerkelijk doorgaat, dat zullen we volgend weekend pas zien :p.. maar dat ze me uitnodigde vond ik sowieso al een hele eer!). De volgende dag heb ik ook samen met haar en haar vriendin (Vanesa) typisch spaans gegeten: Spaanse tortilla (met aardappel en ui), tomaat en serrano ham! Was super lekker en wederom gezellig!

Nou, dat was eigenlijk wel het hoogtepunt van mijn week. In de nacht van donderdag op vrijdag was het hier ’s nachts blijkbaar flink wat afgekoeld (eindelijk!).. maar daardoor was ik vrijdag dus wel meteen snotverkouden.. en de airco op school helpt daar ook niet echt bij! Vrijdagavond heb ik dus niet zoveel meer gedaan, aangezien ik best wel gesloopt was van zo’n week school & dan ook nog verkouden. Zaterdag ging het alweer een stuk beter en ben ik mijn aantekeningen en huiswerk maar eens gaan maken en ordenen. Daarna ben ik ’s avonds dan nog met Madelon & Silvia uit eten geweest. Lekker Paella Marisco gegeten!! (hoewel hij wel hééél zout was!) Daarna: Poging nummer 2 om naar Cocoloco te gaan. We gingen na het eten nog even naar Silvia & Madelon hun appartement.. maar om nou van 00.30u tot 03.30u niks te doen, is toch best lang! Ik vraag me nog steeds af hoe die Spanjaarden dat doen. Uiteindelijk ging Silvia rond 3u slapen, maar Madelon & ik wilden toch nog wel heel graag een kijkje gaan nemen, dus ben ik samen met haar nog even een uurtje naar Cocoloco geweest. Echt een hele grote discotheek en ook best wel gezellig! Alleen werd het eigenlijk pas druk toen wij weggingen (half 5 ’s ochtends).

Vandaag heb ik dus lekker uitgeslapen aangezien het toch redelijk laat (of vroeg?) was gisteren! En toen besefte ik me opeens dat ik hier vandaag precies 4 weken ben! Al een hele maand: 20% van mijn tijd hier is dus gewoon al voorbij. De tijd is echt omgevlogen.. maarja.. zo gaat dat he: “Time flies when you’re having fun”.

Tot het volgende verhaal!
Liefs

  • 18 September 2011 - 14:23

    Mam & Pa:

    He meissie, wat goed dat je je draai al gevonden hebt en het goed met je huisgenoten kan vinden. Wat een avonturen toch hé. tomaten gooien,disco, strand, paella, ooch ja en dan nog hard studeren Jij komt die 5 maanden wel door. Genieten maar!

  • 18 September 2011 - 15:38

    Sop:

    Ahhhh een mini-kakkerlak! Wat lieeeff =)

    Nee hoor, ik hoop er hier geen tegen te komen!

  • 18 September 2011 - 15:50

    Melliebellie:

    He saffelzwaffel!

    Mooi om te horen dat je al wat meer je plekje hebt en wat meer structuur! Tijd gaat idd snel en moeten snel een keer skypen. Ook erg druk, maar kan dinsdagavond?

    Het schijnt dat bij kakkerlakken helpt om er met deo of haarlak op de spuiten ipv dan erop te trappen, tipje van de dag?:P

    Heel veel plezier nog en een fijn weekend. Groetjes van Roy

    kus,
    Melliee

  • 18 September 2011 - 16:43

    Wout:

    Hee Sabrina!
    Super leuk om je verhalen te lezen, ga zo door:)! Zo te horen heb je het al goed naar je zin daar:) Hoe gaat het met de nieuwe huisgenoten, kan je al beetje met ze in het spaans praten?

    x

  • 18 September 2011 - 18:20

    Keshia:

    Nou, het klinkt al minder chaotisch als vorige keer! En dat Spaanse eten klinkt heeeerlijk!!! Als je terug bent mag jij lekkere orginele spaanse tortilla´s op paella maken hahaha! :-p!
    En trouwens, dat kakkerlakkenverhaal, jeeeeeh, ik zou echt twee meter de lucht in springen als ik zo een vies ding zou zien!
    Veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende berichtje!

    xxx

  • 19 September 2011 - 18:58

    Eveline:

    Hee sabje! Leuk verhaal weer, ja de tijd vliegt echt man, pff! Je hebt trouwens wel lange schooldagen zeg! En wat leuk trouwens dat dat spaanse meisje je meevroeg! Ik wens je weer veel succes daar! Liefs en groetjes xx

  • 19 September 2011 - 19:04

    Wouter:

    Sabjeeee,

    Je vliegt echt van de ene belevenis in de andere! Ben blij voor je dat je huisgenootjes je eindelijk zijn komen vergezellen in het appartement. Dat maakt het allemaal een heel stuk gezelliger.
    De namen van al die lessen die je moet volgen snap ik niet zo goed maar volgens mij snap jij er al een heleboel van. Ben echt super trots op jou, dat je dit allemaal doet! Jij bent echt een TOPPERTJE!!! :D.
    Muchos successos met je opleiding en daarnaast zoveel mogelijk genieten van alle leuke, spannende en nieuwe belevenissen (behalve de kakkerlakken dan :P).

    Dikke kus,
    Wous <3

  • 22 September 2011 - 06:25

    Jessica:

    Hoi Sab,

    Alweer een maand in Spanje joh en weeral zoveel meegemaakt. Gelukkig is voor jou de tijd omgevlogen de eerste maand..dan lukken die andere maandjes vast ook wel he..en binnenkort komt er vast wel iemand jouw kant eens op..van t weekend zal ik skype nog eens aanzetten..maar ik moet nu gaan werken helaas..succes met je lessen vandaag!

    Liefs je zus en marti en Stijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 35404

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: