Adios Holanda, Hola España - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu Adios Holanda, Hola España - Reisverslag uit Gandia, Spanje van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

Adios Holanda, Hola España

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

23 Augustus 2011 | Spanje, Gandia

Hallo lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie of wie dan ook! :)

Zo! Mijn eerste reisverslag vanuit Spanje! Ik zal beginnen vanaf de week voordat ik vertrok. Voorbereidingen waren volop in gang & er waren leuke dingen gepland met vrienden/familie etc. Op zaterdag had ik gepland met Melanie & Stefanie uit eten te gaan en daarna film te kijken! Maar surprise surpriseeee, dat film kijken ging niet door want er waren allemaal lieve mensen naar mijn huisje gekomen om nog wat te drinken & afscheid van me te nemen! Dat was echt een superleuke verrassing!! Toen ik 's avonds in bedje lag, moest ik het nog even allemaal laten doordringen dat al die lieve mensen speciaal voor mij waren gekomen! Bedankt nog daarvoor!!

Voor de rest heb ik de week voor vertrek niet zoveel meer gedaan. Wat gedronken met vrienden.. & toen was het zover.. 21 augustus.. De dag dat ik naar Spanje vertrok! Om half 11 arriveerden de eerste mensen die mij mee gingen uitzwaaien: Mn zus, Martijn & Stijn, Steef, Wouter & natuurlijk waren mams en paps al thuis. Om kwart over 11 vertrokken we richting het vliegveld en rond 12u afscheid genomen.. Wat moeilijker was dan ik had verwacht, maar toen ik eenmaal door de douane was, heb ik geen traantje meer gelaten en was ik eigenlijk gewoon blij dat het avontuur begon! Op zaventem begon het al.. alleen maar spanjaarden in het vliegtuig. Voor, naast, achter.. OVERAL :D. En toen ik eenmaal aangekomen was in spanje, was dat natuurlijk niet veel anders :p. Het was 35 graden toen ik om 18.00u savonds daar landde. Normaal gezien wou ik met de trein naar Gandía, maar aangezien het nog megawarm was en ik 40 kg aan bagage bij had, heb ik de taxi gepakt! Van valencia naar gandia was 70 km. en de taxi was iets van 80 euro. Oké, het is niet weinig, maar dan hoef je niet de hele tijd te sleuren met je bagage.. Ik ging dus ff voor het gemak hihi! We hadden van tevoren afgesproken dat de prijs 80 euro zou zijn, maar toen we aankwamen zei hij: ja maar we hebben over tolwegen moeten rijden, dus dat is 5 euro extra. Nou, toen heb ik gewoon gezegd dat ik niet 5 euro extra had :p en was hij opeens niet meer zo vriendelijk hihi.

Eenmaal bij het hotel heb ik meteen mijn koffers gedropt en ben ik rond gaan lopen en heb ik gezellig in m'n eentje (AHUM) pizza gegeten. De tweede dag hier was een beetje saai, omdat ik nog steeds alleen was en alleen maar een beetje rond kon lopen om de omgeving te verkennen.

Vandaag was de grote dag aangebroken! Verhuizen naar mijn appartement! :D Ik was om 9 uur wakker, nog even ontbeten in het hotel, en dan om 5 voor 12 uitgecheckt (moest voor 12 uur namelijk :P). Daarna had ik meteen Sergio gebeld. Hij is verantwoordelijk voor alle accommodatie voor Erasmus studenten, en hij vertelde mij dat de sleutel al klaar lag :D. Ik moest gelukkig dus niet tot 5 uur wachten om naar mijn appartement te gaan! Het probleem was alleen.. ik heb wel 40 kg die ik moest verhuizen.. en in 40 graden is dat niet zo fijn!! Ik ben dus om 1 uur naar de universiteit gegaan om mijn sleutel op te halen. Daar ontmoette ik 2 finse meiden, die vroegen of ik meeging naar de stad om een spaanse simkaart te kopen! Dat heb ik dus gedaan. Nog even wat gegeten met hun en wat gedronken en toen terug gegaan. Ik moest 1,5 km lopen van het hotel naar mijn appartement.. en aangezien het 40 graden was, heb ik daar dus mooi een half uur over gedaan haha :D. Had geen zin om snel te zijn.. Mañana mañana! Ik deel het appartement tot nu toe met nog 4 andere meiden. Een sloveense, een oostenrijkse, en 2 duitse meiden. Hele aardige en leuke meiden! Ben ook wat gaan eten met nog wat andere meiden die die sloveense meid dan weer kende.. dus zo ken ik opeens weeral 10 nieuwe mensen op 1 dag haha! Verder is mijn appartement best mooi! Balkon, 3 slaapkamers, 2 douches, woonkamer, keuken, wasmachine.. alleen geen airco... Helaas pindakaaaaaas :(

Nou, dat was het wel zo'n beetje. Morgen begint mijn intensieve cursus spaans.. om 8 uur s ochtends!!! Ik dacht dat in spanje alles later was.. maar school is toch best vroeg vind ik!! :p maargoed.. ik ga mijn bedje eens opzoeken!!

Buenos nochessss!!

  • 23 Augustus 2011 - 21:07

    Ineke De Waal:

    Lekker warm dus?
    Leuk hoor om je reisverslag te lezen, ik zal het uitprinten en aan oma geven!
    Succes met de cursus morgen en toi toi!

    Heel veel groetjes van ons!

  • 23 Augustus 2011 - 21:10

    Tommy:

    Hey sabrina, leuk om je eerste reisverslag te lezen. Ook leuk dat je alweer zoveel mensen hebt ontmoet! Succes komende tijd! Gr tommy

  • 24 Augustus 2011 - 06:59

    Lindy:

    Super leuk om te lezen :D!

    Heel veel succesn en ben benieuwd naar de volgende verhalen!

    xx

  • 24 Augustus 2011 - 10:06

    Anita:

    he sabje!

    wat een belevenissen allemaal.
    je bent nog maar net weg en hebt al heel wat nieuwe mensen ontmoet.
    succes met de curcus.
    "geniet"van de warmte want hier
    is het weer echt PET!

    heel veel groetjes van ons.

  • 24 Augustus 2011 - 16:19

    Sabrina:

    Het is zeker lekker warm hier.. 40 graden ofzo.. Voor het eerst een siesta meegemaakt.. van 1 tot 4 zie je echt geen kip op straat..! Maar leuk dat jullie mijn verhaaltjes allemaal lezen!! :D Vind het leuk om jullie reacties ook te lezen! Straks welcoming dinner, dus ik ga even afkoelen onder een koude douche haha!

  • 24 Augustus 2011 - 16:38

    Eveline:

    Sabje! Wat supergaaf joh! Ik begin nu al zin te krijgen in Spanje hihi:P en ook leuk dat je gelijk in 1 dag zoveel nieuwe mensen hebt leren kennen! Slim ook dat je bij andere erasmusstudenten in huis zit, lekker internationaal, gelukkig zijn ze aardig! Succes met alles en we spreken elkaar, we houden contact=) ! Liefs xx

  • 24 Augustus 2011 - 19:22

    Paps En Mams:

    He meissie, super dat alles goed gaat en tja die zon..warm.. wordt je wel lekker bruin van, smeren maar...en mocht je nu een rode neus hebben ..dan weten wij wel dat het niet van de sangria komt!!!! haha Genieten maar!!

  • 27 Augustus 2011 - 07:14

    Plus:

    he Sabrina, leuk je reisverslag, even lezen tijdens het werk op een regenachtige dag...dus je zit daar niet zo slecht. succes met je cursus. Leer er maar veel van dan kan je misschien op Koewacht een cursus spaans gaan geven. Buenos dias. Dominique en de rest van de crew

  • 30 Augustus 2011 - 07:37

    Tom En Laura:

    Veel succes Bientje!

  • 01 September 2011 - 15:51

    Sabrina:

    Dankjewel!!

  • 02 September 2011 - 21:00

    Jesssssssssssicaaaaa:

    Hoi Sabber,

    We zijn weer terug uit La France..lekker bruin hahah..maar jij zal waarschijnlijk wel bruiner zijn :-)
    Leuk je reisverslag haha ik heb flink gelachen..en heb je de tomatenvlekken uit je kleren gekregen? Of heb je ze maar weggegooid? ( Goede reden om weer nieuwe te kopen hahhaha ) Morgenavond vieren we mams haar verjaardag..ik ga je wel missen maar morgen gaan we skypen he? Stijn gaat speciaal eerst naar de kapper, zodat hij netjes in beeld komt ;-)
    Nog 1 nachtje slapen en dan verjaardag!! Hoe heet dat in t spaans trouwens? Ik hoop dat mn mega mooie kaart nog op tijd is aangekomen..heb hem dinsdag gepost..allez en anders krijg je hem later he..de spanjaarden en fransen zijn niet zo snel eej..maar ja wat wil je met die tempraturen!

    Hele dikke kus
    van je GROTE zus :-)

  • 03 September 2011 - 02:38

    Sabrina:

    Lieve lieve lieve zus!!

    ik plaats morgen weer een nieuw reisverslag. Dan kan je alles lezen wat ik afgelopen week heb gedaan! Morgen ga ik zeker skypen met je en kletsen we bij over jullie vakantie etc! Wat lief dat je een kaart heb gestuurd! Ik hoop dat ik hem op de een of andere manier uit de brievenbus krijg, want ik heb geen sleutel van onze brievenbus :p Zal zo af en toe wel eens de post eruit proberen vissen! Tot morgen zus! Ik mis jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gandia

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 35398

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: