Queensland - van Noosa tot Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu Queensland - van Noosa tot Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

Queensland - van Noosa tot Brisbane

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

05 Oktober 2018 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal,

Welkom bij weer een nieuwe aflevering van 'Sabrina in Australië'! Ik zou er zo een tv serie van kunnen maken.. Maar laten we nu al een tv programma hebben met Nederlanders in Australië: All you need is love hahaha. Ik laat het maar aan Robert ten Brink over denk Ik!

Nou, 29 september was het zo ver! Mijn Fraser island trip zou van start gaan! Veels te vroeg moesten we klaar staan (lees: 7 uur s ochtends) met welgeteld 1 kleine rugzak voor 3 dagen. Toch best een uitdaging, maar een Eastpak blijkt toch groter te zijn dan je denkt. We werden opgehaald door Charge, onze tourgids en gingen met de bus naar Rainbow beach waar mijn tour startte. Charge heette eigenlijk Tony, maar omdat hij vroeger iets met accu's deed en zijn broer altijd 'charge' zei, wilt hij nu Charge genoemd worden en geen Tony. Tot zover de Australische logica hahaha. Een toffe vent trouwens! Hij had 20 jaar lang professioneel Footy gespeeld en was daarna CEO geworden van een of ander sportief bedrijf. Hij was ondertussen ook al met pensioen en deed dit dus eigenlijk voor fun. Ik kan je vertellen, dat zijn de beste gidsen! Degenen die het niet doen voor het geld, maar voor het plezier. We hadden met een groepje dus al bedacht dat we in de tourgids zn auto wilden meerijden de eerste dag. Caro, Aleks en JB die ik eerder had ontmoet waren ook op deze tour dus weer had ik mensen die ik al kende! Eenmaal aangekomen in Rainbow beach hebben we uitleg gekregen over de 4WD (4x4) auto's. 2 waren automatic cars en 2 manual cars. Car 1 en 2 manual en dat 3 en 4 automatic. Toen we bij Charge in de auto zaten (car 1, tourgids voorop en praten gebeurd via walkie talkies haha, super grappig!), moesten we met de auto's tot de ferry rijden om met de boot over te gaan naar het eiland. Ik dacht, oké, we rijden op de weg en wachten daar totdat we op de boot kunnen rijden. Nou.. dat bleek hier even wat anders te zijn hahaha. Je rijdt vanaf de weg het strand op en vanaf het strand rijdt je zo de boot op! Als de boot dus niet dicht genoeg aan de kant ligt, moet je een stukje door zee rijden haha. Normaal is dat niet erg met diesel auto's vertelde charge want die kunnen niet 'verzuipen' maar wij hadden benzine auto's en mochten we dus eigenlijk niet door water rijden. Eenmaal aangekomen op Fraser begon het avontuur! De muziek vollebak aan, ramen open en kilometers op het strand rijden. Er konden 8 mensen in een auto, dus het waren behoorlijk grote auto's. Charge bleek ook een muziekkenner te zijn en zo kwamen er dus heel wat oude meezingers voorbij waar hij bij ieder lied een intro gaf of een achtergrond verhaal. Allemaal oude muziek, maar wel bekende muziek. Totdat hij ineens Eminem en dr. Dre opzette en mee ging rappen hahaha. Hilarisch voor een man van 65+! Geweldige man dus haha. Al gauw had ik door dat rijden op het strand (zacht zand, hard zand, water, rotsblokken, hoogteverschillen, tegenliggend verkeer) niet zo makkelijk zou zijn hier! Maaaar.. Ik zou en moest rijden! Maar niet op de eerste dag haha. Eerst even kat uit de boom kijken. De eerste dag hebben we ons dus laten rondrijden door Charge. We zijn naar het resort gereden waar we werden ingecheckt in onze tipi tenten! Dat was mijn accommodatie voor de komende 2 nachten. Super gave ervaring overigens! Daarna moest car 1 (wij dus) lunch maken en zijn we smiddags naar Lake Wabby gereden. Fraser is het grootste zandeiland van Australië, maar heeft wel meren en bossen op het eiland. Heel apart dus! Aangezien het rijden op strand met max 50 a 60 km gaat (om het veilig te houden), duurt een tocht van 20 kilometer toch best wel even.. Eenmaal aangekomen bij het meer, stond er ons een hike van 45 min te wachten. Toen we aankwamen bij het meer moesten we eerst nog door zacht zand 2 km lopen, dus dan ben je blij dat je wat er ziet waar je in mag zwemmen kan ik je vertellen haha. Alleen een beetje jammer dat er 20.000 muggen zaten en ik dus weer ben lekgeprikt.. na ons bezoek aan lake wabby weer 45 min terug lopen en toen zijn we terug gegaan naar onze tipi tenten. S avonds moest car 2 avondeten maken. Daarna was er een competitie beerpong, waarbij ik in de halve finale ben uitgeschakeld door 2 Finnen helaas.

De volgende dag had ik besloten dat ik wou starten met rijden en wel in de 2e car (manueel). Automatic car nog nooit gereden dus ik dacht, maar ik maar bij het vertrouwde blijven! Ik was overigens wel de enige vrouw die een manuele car in zand aandurfde. Maar halleluja wat een belevenis!!! Zo gaaf, maar zo moeilijk! Ik moest de sporen van car 1 volgen, dus je wilt meesturen maar die auto doet totaal niet wat je wilt op zand haha. Ook mag je niet teveel aan je stuur trekken want dan sla je dus over de kop of valt je auto om. SWEET. Eerste half uur was even wennen, maar na verloop van tijd kom je erachter dat je eigenlijk je wielen gewoon recht moet houden en moet leren vertrouwen op je auto dat die vanzelf in de sporen van car 1 mee glijdt. Ik heb dus 8 mensen veilig naar Eli Creek gebracht, wat een kreek was van het meest zuivere water wat er maar bestaat. Je kon er gewoon uit drinken en het smaakte nog lekker ook. Ook deden we hier wedstrijdje drijven. De kreek liep wat af, dus je dreef vanzelf naar het eind punt, heel grappig! Daarna reden we naar een scheepswrak, wat aborignal monumenten en zijn er wat mensen met een vliegtuigje mee gegaan over het eiland. Na Eli creek kwam het meest uitdagende stuk voor mij om te rijden. Veel hoogteverschillen, het werd hoog water (heel snel, dus moesten gas geven) en veel zacht zand wat het moeilijk maakte. Toen ik aan het rijden was heb ik 2 auto's over de kop zien slaan.. bij 1 was het glas er uit en lag de auto op zn kop. Gelukkig hadden alle inzittenden niks maar dat ik echt fucking eng om te zien als je zelf aan het rijden bent. En het leuke was.. Ik moest ook over het punt waar een auto omgeslagen was. Gelukkig ging dat allemaal goed! Daarna moesten we door water rijden, waarbij charge me aanwijzingen gaf, ivm de benzinemotor die niet mocht verdrinken. Ook dat ging goed en na een volle 5 uur in de auto gereden te hebben kreeg ik applaus van alle inzittenden in mn auto! Trots hahah!

Die middag sloeg het weer ineens om.. er werd een tropische storm verwacht. We zouden nog naar Indian heads gaan (uitkijkpunt) en champagne Pools. Eenmaal aangekomen bij de champagne Pools regende het al behoorlijk. Niemand had dit verwacht dus iedereen liep in korte broek en topje aangezien we maar 1 kleine rugzak mee mochten. Toch de regen getrotseerd om het spektakel van de champagne Pools te zien, maar onderweg er naartoe begon de regen ineens pijn te doen! HAGEL! ja serieus.. flinke hagel haha en onweer. We waren doorweekt toen we terug kwamen bij de auto's en toen besloten Indian heads over te slaan en ons op te gaan warmen in de bar bij onze accommodatie. Ik was bang dat de tipis niet waterdicht waren, maar ze waren nog nat gelukkig!! Die avond hebben we de piccolo app gespeeld met goon wijn. De meest goedkope en ranzigste wijn die er is, maar ja.. je moet wat als t regent.

De volgende dag zouden we naar lake mckenzie rijden. Wij zaten die dag in car 4. Onderweg naar lake mckenzie (letterlijk 10 minuten na vertrek) horen we ineens op onze walkie talkie: WAAAAAAAAAAH! Nog geen 2 tellen later zien we de auto's voor ons stoppen en uit car 2 springen ineens alle meiden uit de auto. Dat duurde geen 5 seconden of die auto was leeg. Blijkbaar zat er een mega grote Huntsman Spider in de auto... ja, dat is dus die auto waar ik de vorige dag mee had gereden!!! Godzijdank zat hij er toen nog niet in, of is hij toen niet tevoorschijn gekomen want anders had ik nu niet meer geleefd denk ik (vanwege de schrik). Ik heb wel 1000x bedankt dat ik niet in die auto zat die dag. Halleluja! Haha. Na lake mckenzie moesten we terug naar de boot rijden. Net voordat we de boot op moesten had auto 2 startproblemen. Moest dus door middel van startkabels en een andere auto weer aan de praat geholpen worden. We dachten dat we de boot hierdoor zouden missen, maar die wachtte netjes op ons. Vervolgens stonden we op de boot en moesten we er af rijden, krijgt James onze auto niet van stuur lock, hahaha. Charge heeft afgezien met ons! Onderweg naar Rainbow beach begon auto 3 ook te roken en te stinken hahaha, maar het motto van charge was: as long as it rides, you ride. When it stops, you stop. Geweldig toch hahaha no worries zei hij!

Op Fraser ook een dingo gezien! Een wolf hond achtige waar er nog maar 70 van leven op het eiland. Mooi beest trouwens! En ook mn eerste slang gezien! Gelukkig was hij dood en lag hij op t strand.

Eenmaal terug in het hostal hadden we tapas avond en gratis cocktails. Daar dus nog even gegeten en toen naar bed. Aangezien ik al de hele week niet lekker was (verkouden, ziek, koorts, hoesten) hoopte ik dat een goede nachtrust me wel goed zou doen. Paar keer naar de apotheek geweest voor vanalles en nog wat en na 7 dagen kan ik nu wel zeggen dat ik aan de beterende hand ben nu. Hoestdrank en ibuprofen doet wonderen.. of zou het de alcohol zijn die ontsmet?

De volgende dag was ik toch echt nog niet lekker, maar aangezien ik niet stil kan zitten heb ik samen met JB nog een kleine wandeling in het nationaal park gedaan in Noosa. Ook hebben we daar dolfijnen en whales gespot! Heel tof! Ook weer eens een diepgaand gesprek gehad met iemand sinds 3 weken, dus dat was ook wel weer eens fijn, in plaats van het oppervlakkige 'hoi, waar kom jij vandaan'. S avonds samen gekookt met Caro, aleks en JB en dat was het.

De volgende dag naar Brisbane! Na 2.5 uur hier aangekomen. Wat een wereld van verschil! Noosa was al iets drukker dan de plekken waar ik daarvoor was, maar Brisbane was echt WOW, in your face groot. Met wolkenkrabbers en drukte en veel verkeer en veel mensen haha. Ik was die bewoonde wereld niet meer zo gewend en moest dus echt even schakelen. Brisbane lijkt op een Amerikaanse stad. Alles heel groot en druk. Ben de dag dat ik aankwam direct rond gaan lopen door de stad en toen kwam ik erachter dat het centrum eigenlijk best wel klein is en de stad alleen groot lijkt hahaha. Binnen 4 of 5 uur had ik de grootste en belangrijkste highlights wel gezien, south bank, Queen street, botanic garden, riverside, city hall, etc etc. Die avond had ik met 2 meiden afgesproken die ik nog niet kende. Een Engels en Duits meisje (typisch want je ziet hier alleen maar Duitsers en Engelsen) en met hun ben ik naar een rooftop bar geweest waar er mooi uit zicht was op de stad!

Volgende dag had ik besloten lekker te relaxen op south bank. Er is daar een park en een natural pool in de stad met strandje. Super relaxed want je hebt het gevoel dat je op het strand bent, maar ziet wel wolkenkrabbers om je heen! Die avond afgesproken met een Nederlandse jongen, Erik, die bleek skydive instructeur te zijn en heeft dus al aardig wat sprongen gedaan! Ik vond het best wel interessant daar meer over te horen en hoe dat allemaal in zn werk gaat. Hele leuke avond gehad met een drankje en wandelingetje!

De volgende dag (vandaag) zou ik gaan shoppen. Ik had een perfecte dag uitgekozen want het was bewolkt vandaag! En zeker omdat het ook shoppingdag was in Brizzy vandaag, wat inhield: fashion shows, kortingen, aanbiedingen etc. Ik kon het niet beter treffen! Nou was ik sochtends wel met de cityhopper boot rond gaan varen, om de stad van een ander perspectief te bekijken en ik vond het ook wel relaxed zo te beginnen. Eenmaal klaar met de rondreis op de boot, liep ik naar de stad en hoor ik ineens: hey Sabrina! Dus ik dacht huh? Liepen daar ineens 2 meiden die ik in Noosa had leren kennen! Even later liep ik verder naar de stad, zag ik Mitchell en Luise! What are the odds? In een stad met 1.1 miljoen mensen, kom je dus als solo traveller zomaar bekenden tegen haha. Die middag lekker gewinkeld! Een spijkerjasje gekocht voor de frisse avonden, maar mijn zoektocht naar een bikini moet ik nog voortzetten. Het blijkt nogal lastig te zijn hier mn bikini cup maat te vinden.. wordt vervolgd dus!

Vanavond heb ik pannenkoeken gemaakt en kwam er een Oostenrijks meisje bij me zitten die zei: hey ik zat naast jou op de boot vanochtend! Aangezien ik toen nog half sliep, kon ik het me vaag herinneren haha maar zo had ik dus direct een gezellig praatje. Iemand anders hoorde ons over surfers paradise praten en dat bleek een Belgisch meisje te zijn uit Antwerpen. Even later kwam er nog een Nederlands meisje bij en 2 Nederlandse jongens. Zo was het ineens een dutchies avond!

Morgen ga ik naar Coolangatta (plaatsje in gold coast) en daarna naar Byron Bay. Daar hoop ik lekker te kunnen surfen!!

Tot een volgend verhaal!

Liefs,
Sabrina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 35407

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: