South Island - Deep South & Queenstown - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu South Island - Deep South & Queenstown - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

South Island - Deep South & Queenstown

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

03 December 2018 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Hoi allemaal,

Ja, alwéér een verslag haha! Ik liep wat achter met het updaten van mn blog dus vandaar twee verhaaltjes snel achter elkaar.

We begonnen de dag richting Te Anau vroeg! De bus vertrok om 8 uur vanuit Queenstown en na een avondje stappen valt dat toch even tegen haha. Onderweg naar Te Anau dus wat geslapen in de bus, maar toch ook op een aantal plekken gestopt om wat te eten, fotos te maken etc. Eenmaal in Te Anau aangekomen, waren Callum en ik de enigen die daar van de bus af gingen! Het was echter een hele mooie plaats en had van veel mensen de aanbeveling gekregen om daar een dagje te blijven. Zo gezegd zo gedaan. We verbleven in Backpackers Lodge wat pal aan het water lag en een prachtig uitzicht gaf over het meer. Onze kamer had een balkon en een heerlijke douche! Je zou bijna denken dat je in een hotel zit in plaats van een hostal met stapelbedden! Heerlijk hostal was dat! Eenmaal gesettled in onze kamer ben ik langs het meer gaan wandelen samen met Franky. We zijn nog even bij een birdlife sanctuary gestopt om vogels te kijken en toen ben ik verder gelopen. Op de terugweg begon het een beetje te regenen maar wat was het een prachtige plaats zo pal aan het meer! S avonds heb ik even tijd voor mezelf genomen en lekker op een bankje de zonsondergang bekeken aan het meer. Heerlijk was dat, even een momentje waarop alles kan indalen. Die avond samen met Franky wraps gemaakt en toen lekker op tijd gaan slapen.

De volgende dag hadden Callum en ik een boottrip naar Doubtful Sound geboekt. We werden om 9u opgehaald en na een bustrip van 40 minuten, werden we op een boot gezet die heel het meer over moest. Dat duurde een uur... je kan je dus voorstellen dat de meren hier enorm groot zijn! Na een 2e busrit van 20 minuten, werden we op onze laatste boot gezet! Daar hebben we 3 uur mee rond gevaren tussen de fjorden en prachtige natuur. Het was heerlijk weer en konden lekker buiten zitten. Ook was de boot niet vol en was het heerlijk kalm op het water! Lekker relaxed dus! S avonds hebben Callum en ik de leftovers van de dag ervoor opgegeten en weer op tijd ons bed in!

De wekker ging de volgende dag niet zo vroeg gelukkig. We moesten om 10u uitchecken en om half 12 zou de bus ons weer ophalen voor onze trip naar Gunns Camp, via Milford Sound. Eenmaal opgehaald, reden we naar Milford Sound waar we echt hele mooie uitzichten hebben gehad! Ook een paar mooie foto stops gemaakt. De boot naar Milford Sound ging om 3 uur en duurde een dik uur. In de bus weer andere mensen ontmoet en lekker wat contacten gelegd. De boottocht naar Milford Sound was ook prachtig! Ik weet niet welke boottocht ik mooier vond.. het was gewoon allebei anders! Allebei even mooi en speciaal. Na de boottocht ging de weg verder naar Gunns camp. Aangezien het hier lente is en de sneeuw begint te smelten heb je hier mega veel natuurlijke watervallen! Super mooi om te zien want die zijn echt mega lang die watervallen! Daarna gingen we door naar Gunns camp! Een plek in de middle of nowhere, waar dus ook geen telefoonbereik was en alles op generatoren werkte. S avonds was er licht tot 22u en daarna moest je alles met je zaklamp doen. Een historische plek voor nieuw zeeland, wat echt heerlijk was om te verblijven... afgezien van de sandflies!!! Ik had mezelf met deet ingesprayed maar helaas was ik weer de sjaak en ben ik lek geprikt. Ongelofelijk wat een onschuldig fruitvliegje (zo zien ze eruit) kan doen! De beten jeuken behoorlijk ook! Maar ach.. dat is mn aandenken aan nieuw zeeland wat ik mee naar huis neem denk ik maar haha. Om 22u ging dus het licht uit wat betekende dat iedereen ging slapen. Maaaar Sabrina natuurlijk niet! We hebben in het donker met onze zaklampen nog wat gekaart en spelletjes gespeeld onder het genot van een glaasje wijn.

De volgende dag vertrok de bus om 8 uur, dus die dag deed de wekker weer even zeer. We zouden vertrekken naar Invercargill. Het was een lange busreis die dag want we kwamen pas om 3 uur ofzo aan, maar we hebben onderweg wel mooie hikes gedaan en mooie meren gezien! Eenmaal aangekomen in Invercargill zijn we wat door de stad gaan lopen en hebben we boodschappen gedaan voor savonds. We hadden een professionele kok onder ons en die stond te springen om voor ons te koken. Dikke prima!!! Lekker eten, zelf niet koken... wat wil je als een backpacker nog meer? Die avond dus heerlijk gegeten en daarna ook nog gekaart met zn allen.

De volgende dag kon ik uitslapen, maar aangezien er een aantal mensen op mn kamer een parkrun gingen doen, was ik al vroeg wakker. Die ochtend dus even met mama gebeld en lekker op t gemakje gedaan. Om half 11 zou onze buschauffeur ons meenemen naar het meest zuidelijke puntje en wat strandjes waar we wildlife konden zien en schelpen konden zoeken. Op het eerste strandje hebben we zeeleeuwen gezien, mega groot!!! En hebben we hele mooie speciale schelpen gevonden. Op het 2e strandje zochten we naar dolfijnen maar die hebben we helaas niet gevonden! Die middag duurde lang want we zouden mensen om 5 uur op moeten halen van de boot en dan nog 3 uur naar Queenstown terug rijden. Eenmaal om 8 uur daar aangekomenin queenstown, zij we met zn allen een devil burger gaan eten waarna we daarna met wat mensen een kroegentocht hebben gedaan en wat hebben gedronken.

De volgende dag heb ik uitgeslapen en ben ik met Callum relaxte dingen gaan doen: frisbee golf. Een mega tof spel maar zo moeilijk!! Je moet met een frisbee een net raken, maar die netten staan super ver weg dus ik was niet echt een natuurtalent haha. Die middag dus lekker in het park gespendeerd, een ijsje gegeten, wat gekletst, en vooral ons gemak gehouden. Die avond zijn we naar Harry's pool bar gegaan om te biljarten en toen lekker gaan slapen!

De volgende dag ging mijn bus alweer vroeg naar Mount Cook. Een van mijn laatste bestemmingen in nieuw zeeland.. na Mount Cook heb ik nog Peel Forest en Christchurch te gaan, waarna ik zaterdag alweer naar huis vlieg. Ben er best wel verdrietig om, om al dit moois achter me te laten.. maar ook wel weer leuk om familie en vrienden weer te gaan zien! In ieder geval, over mijn laatste dagen hier in nieuw zeeland horen jullie weer in een volgend verhaal!

Ik ga nog even optimaal genieten!!

Liefs
Sabrina

  • 03 December 2018 - 18:55

    Mams:

    Prachtig verhaal en weeral mooie belevenissen. Dat gaat wel auw doen in dit kikkerlandje maar wat gaan wij blij zijn je weer in levende lijve te zien.. Geniet ervan meissie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 35347

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: