South Island - Wanaka & Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu South Island - Wanaka & Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

South Island - Wanaka & Queenstown

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

02 December 2018 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hoi allemaal,

Hierbij een relarief korte update, waarin toch weer veel gebeurd is.
De dag waarop ik Franz Josef verliet gingen de helihikes helaas wel door! Had ik dus even mooi dikke pech! Maar aan ieder nadeel zit een voordeel. Door het goede weer hadden we prachtig uitzicht op de bergen, de glaciers en de meren! Onderweg naar Wanaka de meest mooie dingen gezien. We zijn langs Fox Glacier gereden en bij een meer gestopt om daar een mooie wandeling te doen! Het was een mirror lake dus ala het windstil is en helder zie je de weerspiegeling van de bergen in deze meren. Samen met Michelle, een ander nederlands meisje, zat ik op de bus dus daar lekker mee gekletst! Eenmaal in Wanaka aangekomen, was het een beetje bewolkt. Even een wandeling gemaakt naar de Wanaka tree en vervolgens s avonds met Tommy Sebastian Andre Mirja Lena en franky gekookt: chilli con carne. Was heerlijk!

De volgende dag vroeg op om samen met Michelle Roys Peak (1589m) te beklimmen. Om 8u was onze shuttle naar het startpunt. We begonnen aan de klim en ik merkte al dat dit een pittige zou worden, maar ik ben letterlijk 10x dood gegaan voordat ik boven was.. 2.5 uur continue steil omhoog lopen is behoorlijk intensief! Eenmaal op de top betrok het en konden we niks zien haha. Balen!!! We hadden een uur gewacht op de top maar roen we het koud kregen zijn we toch maar terug gegaan na een uur. Na een wandeling van 5 uur kwamen we rond 14u weer beneden en toen klaarde het op.. zal je altijd zien! We hebben dus onderweg naar beneden van her uitzicht kunnen genieten maar niet op de top helaas. Was wel echt weer een tegenvaller na de gecancelde helihike ook nog geen uitzicht op de top. Een voordeel was dan weer dat we terug moesten liften, want de shuttlw ging pas om 16u terug en we kwamen tegelijk met 2 amsterdammers aan beneden die ons in Wanaka weer af hebben gezet. Het liften valt me dus goed mee haha. Die middag nog lekker op het strand gespendeerd want het werd ineens bloedheet! Een lekkere snack gehaald bij de plaatswlijke bakker en s avonds mn restant chilli con carne opgegeten met uitzicht op een mooie sunset bij het meer!

De volgende dag ging de wekker al vroeg. Ik moest om 7.45u gereed staan met mn tassen bij de bus want ik had een activiteit geboekt om te leren vliegen!! Michelle mocht gratis mee als passagier en als persoonlijke fotograaf van mij haha. Eerst wat uitleg en kennismaking met mn knappe piloot haha en daarna de lucht in! Ik mocht helpen bij het opstijgen en landen en zelf sturen/vliegen. Super gave ervaring!! Vooral omdat het zo een mini vliegtuig was waarin ze in de oorlog vlogen. Voelde mezelf echt alaof ik 20 jaar teruf in de tijd was gegaan. Ik mocht over lake Wanaka vliegen en heb gevraagd om over roys peak te vliegen zodat ik het mooie uitzicht wat ik niet heb gehad tijdens mn hike vanuit t vliegtuig te kunnen bewonderen!! En wat was het prachtig!! Zo genoten!! Daarna een lange reis naar Queenstown waar we onderweg stopten bij een plaatselijke boerderij en daarna bij de brug waar de eerste Bungeejump plaats vond. Heeeeel even was ik geneigd een spontane bungee te doen maar heb ervoor gekozen dat toch niet te doen.. te eng! En ik had besloten de Swing al te gaan doen, dus ik vond 1 adrenaline activiteit wel weer genoeg haha.

Eenmaal in Queenstown aangekomen, heb ik savonds met Callum en Franky afgesproken! Met onze bus zouden we burgers halen bij een bekende burgertent hier in Queenstown dus met zn allen aan het meer burgers gegeten savonds! Lekker biertjes gedronken en lekker bijgekletst! Callum (een schot) heb ik bij de Tongariro crossing ontmoet en hij wachtte in Queenstown om met mij verder te reizen! Heel gezellig om hem weer te zien!

Volgende dag ben ik samen met hem de Queenstown hill op geklommen, waarbij je prachtig uitzicht had op de stad! We hebben het langzaam aan gedaan want we hebben ook een aantal keren gestopt om van het uitzicht te genieten! Heerlijke wandeling! Daarna zijn we lekker aan het meer gaan zitten en had ik afgesproken met de groep uit Wanaka om te koken! We zouden koken in YHA central waar callum verbleef omdat dat het enige non dry hostal was in de stad haha. Lekker gekookt en gegeten en daarna lekker op stap geweest met zn allen!

De volgende dag hadden Callum en ik onze Swing. Om half 1 werden we naar de plek van bestemming gebracht. Een valley waar je U Tegen zegr. Daar werd ook de hoogste bungee (140m freefall) gehouden. Maar wij deden de swing! Een 70m vrije val schommel. We zouden hem backwards doenhadden we afgesproken omdat je dan niet ziet dat je naar beneden valt haha. Eenmaal in de schommel zei de instructeur een arm om elkaar heen te doen en de andere arm los te laten.. zo gezegd zo gedaan, wat was dat eng hahaha maar ooo zo gaaf!!! Mijn lach is nog zichtbaar als ik er aan terug denk haha. Die middag gerelaxed en gebiljart, waarbij ik de schot heb ingemaakt hahaaaaaa.

De volgende dag hebben we de luge gedaan. Een soort mario karts van een heuvel af haha super grappig! Ook met de gondola naar biven gegaan waar we weer mooi uitzicht hadden. Na een leuke middag zouden we Anna en haar vriend Reece zien en samen gaan eten bij de mexicaan. Zo gezegd zo gedaan.. na wat shots tequila en jagerbombs en apple ciders en wat potjes biljart en wat dansjes.. was het nu echt tijd om tot ziens te zeggen tegen Anna. Ik zal haar nu echt niet meer zien tot in Nederland of UK. De volgendedag ging de bus naar Te Anau redelijk vroeg! Dat deed even zeer haha. Maar gelukkig heb ik nu een nieuw travelmaatje Callum en die was net zo gaar haha.

In een volgend verslag meer over het diepe zuiden!!

Lieve groetjes
Sabrina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 35347

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: