North Island - Lake Aniwhenua, Raetihi & Welly - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu North Island - Lake Aniwhenua, Raetihi & Welly - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

North Island - Lake Aniwhenua, Raetihi & Welly

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

13 November 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi allemaal,

Momenteel lekker van de zon aan het genieten in Wellington in mn korte broek en topje! Het is hier heerlijk 24 graden, dus lekker naar het strand vanmiddag.. Maar eerst even een update mbt afgelopen week.

6 november in Rotorua uitgecheckt en op naar Laks Aniwhenua. Daar om 14u aangekomen en onze Maori tour gids ontmoet, een 17 jarig meisje die Ena heet. Een inspirerend energiek meisje met een zelfverzekerdheid waar je u tegen zegt! Zij heeft ons naar de oudste rock carvings van de Maori gebracht en veel over de cultuur verteld. Daarna naar haar dorp gereden, mutupaki, een heel af dorp. Daar zouden we de volgende dag ook naar een school gaan. Vervolgens aangekomen in lake Aniwhenua. Een prachtig meer in een rustige omgeving waar we bij een Maori familie verbleven en dus ook een traditioneel hangi dinner kregen en ik de haka heb geleerd, een hele intimiderende dans. Ook hebben we originele stickgames gedaan, waarbij je met stokken moest gooien en ze niet mocht laten vallen. Hele gezellige dag! Na het eten gaf Ena ons een speech over hoe belangrijk wij als toeristen waren voor hun arme dorp, dat ontroerde me enorm en heeft me best wel geraakt.

7 november. Om half 9 naar de school waar we tot 10u hebben doorgebracht. We hebben de overschotten van het avondeten aan de kinderen gegeven en daarna mochten ze ons vragen stellen. Er was veel interesse voor een militair die in onze groep zat want die had toch wel hele grote spierballen haha. Er kwam ook een meisje naar me toe die mijn haar wel heel zacht vond en het direct begon te vlechten. Toen miste ik mn nichtje Elize toch wel even want die doet dat ook altijd bij mij haha.
Daarna door naar Taupo waar we wat hebben gegeten en bij het meer hebben gezeten. Ook boodschappen gedaan want we zouden naar blue duck station gaan waar 0 telefoonreceptie en 0 winkels zouden zijn. Blue duck station is een mega grote farm in de middle of nowhere waar je kon paardrijden, geiten kon schieten met een echt geweer en nog wat van die activiteiten. Verder was daar letterlijk niks te doen, dus ik had zoiets van laat ik daar maar 1 nacht blijven ipv 2 wat de meesten deden. En ook met die keuze was ik helemaal tevreden. Het mooiste wat ik daar heb gezien was de natuur onderweg naar blue duck station. Omdat ik daar 1 nacht bleef en de meesten 2, kreeg ik een aparte kamer voor mij alleen, primaaaaaa! Haha voor het eerst sinds lange tijd weer alleen geslapen en dat lukte dus voor geen meter meer. Heel gek hoe snel je went aan mensen op je kamer. Ik was tot savonds laat buiten geweest en aangezien mijn huisje wat afgelegen was, liep Anna met me mee toen ik naar bed ging. Zitten er ineens 50 mega grote sprinkhanen voor mn deur in t huisje!! Het was dus een heel avontuur om naar binnen te komen kan je je voorstellen hahaha.

De volgende ochtend om 6.30u met de bus vertrokken naar Raetihi waar we de tongariro alpine crossing zouden lopen. Helaas was het weer niet OK voor de crossing. Te veel wind en te veel regen.. We zijn dus middags aangekomen in ons hostal innRaetihi, snowy waters lodge. Een heel relaxed en leuk hostal waar in de omgeving 1 supermarkt en 1 restaurant was en dat was t. Gelukkig hadden ze een woonkamer waar we middags dus film hebben gekeken en ik in slaap ben gevallen haha. Savonds hebben we met een leuke groep monopoly gespeeld waar ik niet zo goed ik naar haha. Ook heb ik met 2 Engelsen en een schot kaart spelletjes gespeeld en daarbij veegde ik ze onder tafel hahaha. Was dus heel erg veel plezier die avond. De volgende dag was het weer nog steeds niet OK voor de crossing dus heb ik een rondje gewandeld en weer film gekeken en gerelaxed..

Zaterdag 10 november was het dan zover! De crossing was on!! Om 6.15u werden we opgehaald met de bus en zoals ze hadden gexegd: veel laagjes dragen, wandelschoenen, zonnebrandcrème, regenjas, op alle seizoenen voorbereid zijn en daarnaast genoeg drinken meenemen want er waren geen kraantjesonderweg. Met 2 liter water, chocola, bananen, mueslibars, nootjes ging ik dus op pad! Veel suikers voor energie en water. Om 8u begonnen we met lopen. De eerste kilometer vloog voorbij. De eerste 1.5u waren goed te doen, maar daarna kwamen de devils staircase waarbij je mega veel trappen moet lopen. Daarna stopte het nog niet.. Een mega steile klim naar South carter waarbij je jezelf omhoog moest trekken aan een touw. Vervolgens naar het hoogste punt bij red carter en dan een pittige afdaling waarbij je naar beneden moest sliden. Al in al 7 uur en 15 minuten gelopen en trots en dankbaar dat ik deze tocht heb volbracht! Die avond gedoucht gegeten en direct gaan slapen.

De volgende dag om 8u met de bus naar Wellington. Hier hadden we een lange reis voor de boeg.. We stopten onderweg voor gumboots gooien, een nieuw Zeelandse sport waarbij je een regenlaars zover mogelijk moest gooien!! Leuk spel was het haha. Daarna nog gestopt in een pretpark wat meer een speeltuin was, waar we onze energie even kwijt konden. Die middag aangekomen in Wellington en de stad ontdekt. Ben met Anna naar t strand gelopen, ijsje gegeten, en de rest van de stad ontdekt.

De dag erna hadden we geen oog dicht gedaan want er was een snurker in onze kamer dus hebben we gevraagd van kamer te wisselen. In de andere kamer was een meisje die net terug schoon was van bedbugs... fijn! We konden het niet nog eens maken om te vragen van kamer te wisselen dus hopen maar dat ze echt bedbugs vrij is. De dag erna zijn we naar de botanische tuinen gegaan met de cable car, lekker gerelaxed en onze been wat laten bijkomen van de crossing. We zijn nog naar een museum geweest en daarna een Apple cider en sweet potato Fries gedronken en gegeten. Ook zijn we die avond naar de film geweest, naar bohemianrapsody over Queen. Was heel interessant en leuk!

Gisteren zijn we naar een lookout gegaan 2at ook weer 30 minuten klimmen was en toch wat zwaarder aanvoelde na onze zware wandeltocht. Die middag wat geshopt en nog naar een ander museum gegaan. Vandaag gaan we lekker op het strand liggen en misschien samen wat eten vanavond want Anna gaat met haar vriend verder reizen in een campervan op het schiereiland dus het is een van de laatste dagen met mn reismaatje! Maar ach.. maakt weer ruimte voor een nieuw travel maatje of maatjes hahaha.

Tot een volgend reisverslag!

Liefs Sabrina

  • 14 November 2018 - 16:59

    Mams:

    Zoveel belevenissen in Nieuw Zeeland en wat een mooie prestatie 20 km hiken op hoogte is zwaar. Mooie foto's heb je ook . Je mag trots zijn op jezelf Kanjerrrr….Liefs mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 35347

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: