Queensland - van Mission beach tot Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu Queensland - van Mission beach tot Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

Queensland - van Mission beach tot Noosa

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

27 September 2018 | Australië, Noosa Heads

Gday mate!
How ya doin?

Dit is toch wel de meest gebruikte zin hier in Australië denk ik. Zo vinden ze alles ook 'sweet' en 'awesome'. Conclusie is dus dat Australiërs super vriendelijk zijn en heel erg enthousiast over van alles en nog wat & laat mij dat nou eens heel goed bevallen!

Mijn eerste week in Cairns zat er alweer op dus was het nu de bedoeling dat ik in zuidelijke richting ging reizen met de Greyhound! Maandag 17 september ging ik dus naar Mission Beach. De busreis duurde 4 uur, wat ik al best lang vond voor een eerste bustrip haha. Toen de bus het dorp naderde, begon ik mezelf af te vragen of ik in mini koewacht was beland. Wat een uitgestorven en kleine plaats!! Er was letterlijk 1 straat met 10 winkeltjes, een strand en de hostals (dus ook mijn hostal, Jackaroo Treehouse) die op een uur wandelen van het dorpje vandaan lagen. Toen ik daar aankwam, stond er gelukkig een shuttle busje klaar om alle reizigers naar het hostal te brengen. Toen we bij het hostal aankwamen, liep er een wilde cassowary door de tuin dus dat was een mooi welkomstkado daar. Eenmaal daar aangekomen, ben ik er maar meteen op uitgetrokken aangezien ik daar maar 1 dag door zou brengen. Er was mij verteld dat er een drop waterfall te zien was dus ik had besloten die te gaan bekijken. In de shuttle bus van het hostal naar de waterval vertelde de buschauffeur dat je wel moed nodig hebt voor deze tocht want ik zou het eerste gedeelte door water moeten lopen en ik moest mn ogen goed open houden voor spinnenwebben. Ook grapte hij: als je vanavond niet terug in het hostal bent, kom ik je wel zoeken. SWEET, niet dus haha. Ik uitgestapt, maar toen ik even mijn pad had bekeken en een bord van krokodillen zag staan, ben ik toch maar omgekeerd en heb ik een walking trail gedaan door het regenwoud naar mission beach. Mission Beach staat bekend om de skydivers die letterlijk boven je hoofd het vliegtuig uit springen en landen op het strand. Ik begon toch even te twijfelen of ik dat ook niet zou doen, maar tot op heden heb ik me nog kunnen bedwingen. Daarna nog naar een look out gehiked en wou ik terug wandelen naar het hostal. Helaas bleek die trip iets langer dan gepland dus ben ik na 30 minuten heuvel opwaarts terug gekeerd. Gelukkig reed er een kerel van het hostal voorbij en die heeft mij opgepikt. Toch een soort van gelift dus haha. Eenmaal terug in het hostal kennis gemaakt met mn kamergenoten Andrew en Callum, 2 jongens uit Londen. Samen gegeten s avonds en daarna kwamen er nog meer mensen bij ons zitten, Caro, Peter en Max. Die hadden wel zin in een spelletje dus hebben we de piccolo app gespeeld. Super grappig spel waarbij je elkaar goed leert kennen en ontzettend veel gelachen die avond!

De volgende dag ging mijn busreis naar Townsville, weer een 4 uur durende trip. Daar kwam ik smidags aan dus even spullen neergezet en met een Duits meisje de stad wat verkend. Zij was daar met een vriendin maar die was ziek dus ze vond het wel leuk om mee te gaan met mij. We zijn naar The Strand (boulevard) geweest, haven, botanic garden en het centrum even bekeken. Er was ook een hill lookout, maar die hill was wel erg hoog om op een uurtje te doen. S avonds heb ik mezelf op een etentje aan zee getrakteerd om alle indrukken van de afgelopen dagen even in te laten dalen. Die avond heb ik dus bewust even in het hostal doorgebracht om even wat tijd voor mezelf te nemen. Heerlijk was dat!

Woensdag 19 september ben ik naar Magnetic Island gegaan. Met de boot over! En natuurlijk zat ik aan de verkeerde kant dus kwam ik al natgespetterd aan daar haha. Ik verbleef daar in Base backpackers hostal. Super groot hostal aan zee met een zwembad en alles er op en er aan. Ik was hier het eerste uur even zoekende, maar toen kwam ik Mitchell tegen, die ik had ontmoet op mijn snorkelavontuur. Hij is fotograaf en maakt promo video's voor hostals enzo. Hij vroeg wat ik ging doen en zei dat ik eigenlijk nog geen idee had en toen zei hij dat hij 3 4WD auto's tot zn beschikking had om foto's en video's te maken van het eiland en of ik niet mee wou. Er zou ook een gids meegaan die ons het eiland zou laten zien dus dat zag ik wel zitten! Ook Andrew en Callum kwam ik weer tegen daar en nog 2 andere Nederlandse meiden ook, Sanne en Bente. Uiteindelijk zijn we dus met zn vieren in een 4WD gaan rondrijden (gratis weliswaar! Alles wat gratis is, is ineens heel leuk als je backpacker bent haha). De tour gids heeft ons naar alle mooie baaien gebracht en naar wilde koalas. Lekker op het strand wat gerelaxed maar ook al direct 3 kwart van het eiland gezien die dag! 'S avonds was er nog een sunsetwalk. 15 minuutjes lopen.. nou mooi niet haha. 30 minuten een heuvel op klimmen! Direct mn workout gehad, maar het was het meer dan waard! Die avond was er spelletjes avond in het hostal. Veel mensen die ik eerder had ontmoet kwam ik dus weer tegen en zo heb je dus ineens een vriendengroep van 15 mensen of meer haha. Die avond ook weer veel nieuwe mensen ontmoet dus totaal niet alleen! Die avond lekker gefeest en gedanst. Was met 3 andere Nederlandse meiden op de kamer, Fleur, Bobbi en Aukje. Heel gezellig dus! Dutchies everywhere.

De volgende dag ben ik met de bus rond gegaan over het eiland om de gemiste plekken nog te zien. Zo heb ik ook the Forts walk gedaan naar een mooi uitkijkpunt, waar er een walibi recht voor mijn neus het wandelpad overstak. Ook nog een wilde koala gezien hier.

Toen was het vrijdag 21 september en zou ik naar Airlie beach gaan omdat ik daar zondag naar de Whitsunday islands zou gaan. Eenmaal aangekomen in Airlie beach na een 3.5 uur durende busreis, was het al avond en ben ik direct op stap gegaan. Een Nederlands meisje wat ik in Cairns had keren kennen, Maartje, gehad me namelijk al gevraagd wanneer ik aankwam daar omdat ze zich wat alleen voelde. Dus snel even omgekleed en hup naar de bar. Ook daar kwam ik Andrew, Callum, Caro, Fleur, Peter, Bobbi, Aukje, Stewart en nog 10 anderen tegen die ik eerder al had ontmoet. 1 groot feest dus haha. Die avond was hilarisch. Met zoveel mensen van verschillende nationaliteiten weer gepraat, dat is echt zo leuk en interessant! Zo was het feest voorbij en heb ik nog 2 uur met een Spanjaard mn Spaans zitten oefenen haha. Geweldig!

De volgende dag wou ik met Maartje de honeyeater walk doen maar we konden de start niet vinden, dus zijn we maar gaan chillen bij de lagoon. Die avond heb ik mn gemak gehouden want ik moest de volgende dag om 8 uur in de haven zijn voor de whitsunday tour!

Zondag 23 september dus vroeg op en naar de haven. Nico, een Zwitser die ik ook eerder al had gezien, zat blijkbaar op dezelfde tour/boot, dus dat was wel gezellig. Eenmaal in de haven weer kennis gemaakt met wat Nederlandse en Belgische vrienden, Jessi, Kenneth en Thomas. Ook zaten er wat Argentijnen aan boord dus ook daar weer mijn Spaans mee kunnen oefenen. Een hele grappige boot hadden we. Een zeilboot die wat verouderd was maar wel een leuke crew. 2 nieuw zeelanders, Karen en Henry. Beide 2 echte kiwi mannen. De 1 was kok (we hadden echt mega lekker eten aan boord!!) en de ander tour gids. Voordat ik op deze tour ging waren er net een paar dagen ervoor 2 shark attacks geweest binnen 24 uur, sinds 8 jaar. Ik schrok me dus te pletter en maakte me ook wel wat druk of ik nu wel het water in kon. Australiërs deden er redelijk laks over vond ik toen ik erachter vroeg. Of het een taboe was om daarover te praten. Dus heb mn mond maar gehouden en als laatste het water in gesprongen haha, in de hoop dat als er haaien waren dat ze dan al andere slachtoffers in het vizier zouden hebben hahaha. De eerste dag op zee was behoorlijk ruig. Er stond veel wind en de zee ging behoorlijk tekeer. Soms leek het wel of we gingen kapseizen, maar dat is niet gebeurd gelukkig. Mijn evenwicht was aan boord wel helemaal naar de knoppen hahaha, wat ook wel weer grappig was. Ook direct walvissen gespot! De eerste dag zijn we richting de whitsunday islands gevaren en gesnorkeld op 2 verschillende plekken in de oceaan/great barrier reef en gekayakt. Kajakken was ook wel heel tof want had dat nog nooit gedaan en Kenneth was zo vriendelijk me de kneepjes van t vak te leren waardoor we met zn 2 in onze kajak best een eind zijn gaan varen. Heel veel toffe foto's gemaakt onder water trouwens bij het snorkelen. Er zwom een mega zeeschildpad op 1 meter afstand dus dat was super gaaf. Helaas geen haai gezien die ik heb kunnen filmen, maar misschien maar beter ook! Die avond op de boot lekker gegeten, wat uitleg gehad over vissen en 2 minuten mogen douchen zonder shampoo (betast het koraal). We hadden allemaal een bedje op de boot maar je mocht ook op het dek slapen. Dat heb ik dus gedaan! Onder de sterrenhemel op de boot :)

De volgende dag voeren we al vroeg door naar whitehaven beach wat we als eersten zouden arriveren van alle boten. 8 uur waren we daar dus al en hadden we tot had 12 om door te brengen op het strand een in de zee. Wat een geweldig mooie plek is whitehaven beach! Zand wat net poeder is, zo zacht, wit en fijn. Helderblauw water, een echt paradijs. Soms als ik iets ook ontzettend moois zie of meemaak, word ik zelfs wat emotioneel. Ik geloof nog steeds niet dat ik mijn droom leef nu. Ben hier zo ontzettend dankbaar voor dat ik dit mag meemaken en allemaal kan doen. Die middag hadden we 4 uur om terug te varen waar ik lekker heb gekletst met Jessi en de 2 belgen, waardoor de tijd snel vooruit ging. Die avond had ik de nachtbus naar 1770/Agnes water, dus na 2 dagen praktisch ongedoucht te zijn, had ik erg behoefte aan een lekkere douche. Helaas had ik geen hostal meer waar ik kon douchen dus toen met Nico maar de openbare douches bij de lagoon genomen haha. Beetje behelpen zo, maar prima te doen en zo zat ik toch fris in de bus die avond.

Om 21u ging mijn nachtbus naar Agnes water/1770. Dat zou een rit van 9 uur worden. Ik was behoorlijk moe dus had wel gedacht goed te slapen maar helaas.. bijna geen oog dicht gedaan. Toen ik dus s ochtends om 6.40u aankwam was ik behoorlijk gesloopt. Maar aangezien er in 1770 niet super veel te doen/zien is, wou ik daar sowieso een surfles nemen. Super cheap zijn ze daar namelijk, 25 dollar voor 3 uur inclusief gratis foto's. Heb me die ochtend dus ingeschreven voor de surfles van die middag. Om 13 uur was het dus zover! We werden met een busje naar een afgelegen en rustig strandje gereden waarna we de surfboards nog 2 km moesten dragen tot op het strand. Dat was al een behoorlijk pittige workout. Die dingen wegen zwaar en je loopt daar op een houten vlondertje waarbij je stiekem toch behoorlijk wat moet klimmen. Eenmaal op het strand kregen we uitleg van onze knappe surfinstructeur Lorenzo en moesten we eerst een uurtje droog op het strand oefenen. Daarna mochten we de zee in en het echt in praktijk gaan brengen. Wat is dat moeilijk zeg! Maar oooooooo zo leuk haha. Ik vond het echt mega leuk om te doen en ga zeker nog meer surfen hier! De foto's zijn hilarisch maar aan het einde van de les kon ik toch al recht staan.

De volgende dag, woensdag 26 september, zou ik alweer verder gaan naar de volgende plaats, Noosa. Ook weer een 9 uur durende busreis en deze bus vertrok om 6.40u sochtends dus ook dat was best pittig. Andrew en Callum kwamen net aan in 1770 toen ik vertrok dus die zie ik waarschijnlijk hier in Noosa nog wel. Woensdagavond dus aangekomen in Noosa en toen even wat rond gelopen en op tijd gaan slapen. Gisteren ben ik actief geweest! Heb gisteren de coastal walk gedaan in het nationale park. Een 11 km hike waar je toch wel u tegen zegt. Over strand, trappen, klimmen, dalen. In totaal dus zo'n 17km gewandeld gisteren en dat was wel even genoeg voor die dag haha. Wel echt 1 van de mooiste wandeltochten die ik ooit heb gedaan. Ook hier heb ik mooie lookouts gezien en walvissen gespot! Toen ik terug was bij het hostal stonden er wat deense kerels te volleyballen dus daar heb ik nog 2 uurtjes mee gespeeld. Daarna wat gegeten met Peggy in het hostal en toen kwam ik nog een Nederlander tegen, Joost en even later ook een Janneke. Vervolgens kwamen er nog wat anderen bij een zijn we dus weer op stap geweest. Er was een glow in the dark paint party. Heel gezellig en lekker gedanst! Daarna nog naar een club gegaan hier in Noosa en toen we terug naar het hostal liepen regende het ineens. Verder nog geen druppel regen gezien en iedere dag nog steeds lekker 26 / 27 graden.

Vandaag een chill dagje, want morgen, zondag en maandag ga ik naar Fraser Island. Daar slaap ik waarschijnlijk in een tipi tent haha. Ben benieuwd wat dat me weer gaat brengen! Dat horen jullie een volgende keer weer!

Tot een volgend verhaal allemaal!

Liefs Sabrina

  • 28 September 2018 - 05:30

    Mams :

    Wat een geweldige belevenissen allemaal .wat je in drie weken allemaal kan beleven.geniet van elke dag .mooie fotoos ook lijkt wel uit een film in.geniet van je avontuur meissie.kus kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 35411

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: