First week in Cairns & surroundings - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu First week in Cairns & surroundings - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

First week in Cairns & surroundings

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

16 September 2018 | Australië, Cairns

Gday mates,

Na een lange reis kwam ik maandag 10 september dan eindelijk aan in Cairns! Mijn vluchten waren goed & lekker kunnen ouwehoeren met de mensen naast/rond me. Eenmaal aangekomen in Cairns en de vele verhalen over strenge beveiliging in Australië, verbaasde het me dat ik zo het vliegveld kon verlaten, zonder mn visum te laten zien en zonder het doorzoeken van mn bagage. Na een vermoeide trip een taxi naar het hostel genomen. Hoewel ik enorme drukte verwachte in een stad als Cairns, bleek het absurd rustig te zijn. Vergelijk het met een Terneuzen bijvoorbeeld. Toen ik bij Gilligans aankwam (hét partyhostal vd stad) kwam ik op een dorm met een Japans meisje Mika. Andere 2 bedden waren leeg dus dat was chill. Ben maar meteen naar beneden gegaan en mn stoute schoenen aangetrokken door gewoon random met wat mensen te gaan praten in de bar. Vervolgens Maartje (dutchie waar ik al contact mee had) even gecontacteerd om samen te eten en zo belandde ik op mn eerste avond op een BBQ van een ander hostel waar ze kangeroo en krokodil serveerden! Hebben we dat ook eens geproefd! Ook werd er op een didgeridoo gespeeld wat heel cool was. Aangezien het een heel eind lopen was naar mijn hostel heb ik het busje naar de stad genomen en bedacht ik me die avond wel vanaf daar naar mn hostel te lopen. Uiteindelijk verdwaalde ik maar heb ik wel heel Cairns die avond gezien hahaha, mooie foto's gemaakt ook!

Dinsdag lekker uitgeslapen tot 10u en toen wat praktische dingen gaan regelen, zoals een Australische simkaart kopen, shampoo etc. Het winkelcentrum van Cairns dus op de 2e dag al ontdekt. Daarna wat rond gelopen in Cairns, gratis zumba gedaan in t park wat super gaaf was en s avonds in het hostel gegeten met een Engelse meid en kerel. Op een gegeven moment kwam er nog een rare dude op ons af.. die deed hand palm readings. Blijkbaar wordt ik horse racer en word ik heel gelukkig hahaha. Toen hij voorstelde ook foot readings te doen heb ik maar netjes bedankt.

Woensdag was d-day! Mijn avontuur naar t regenwoud zou beginnen! Geen idee wat me te wachten stond... prachtige landschappen in de bus richting Daintree! Overal regenwoud! Eerste stop was bij het wildlife habitat waar ik een koala heb geknuffeld, kangeroos heb gevoerd, cassowarrys heb gezien en ook heeeeel veel mooie vogels. Vervolgens met de cable driven ferry de Daintree rivier over waar krokodillen van 5 meter zwemmen! Eenmaal aan de andere kant van de rivier werd het regenwoud nog dichter en indrukwekkender. Toen we aankwamen bij Cape tribulation, waar ik verbleef, was mijn eerste gedachte: oh mijn god waar ben ik aan begonnen. Australiërs zijn super goede verhalen vertellers en zo had ik in de bus van George onze tourgids al behoorlijk wat angstaanjagende verhalen gehoord over slangen en krokodillen die mensen hadden opgegeten. Er is wel 20x gewaarschuwd voor deze beesten. Toen ik dus aankwam in mn verblijf, wat echt letterlijk een houten hutje was in het regenwoud zonder bereik en beperkte elektriciteit kreeg ik toch even de kriebels. Ook bij het inchecken werd me verteld altijd een zaklamp mee te nemen want er kunnen slangen zitten en als je er op 1 trapt vallen ze je aan. SWEET! Aangezien het hier om 18u al donker wordt, duurt de avond dan best lang met zaklamp haha. De eerste middag op het strand een biertje gedronken met een Ier, Mark. Die gaat dezelfde route als mij doen dus dat is wel chill. Maar goed.. ik dacht, nu ik in het regenwoud ben moet ik er alles uithalen en mezelf lekker uit mn comfortzone duwen! Dus heb ik een nachtwandeling door het regenwoud gedaan die avond (met gids hoor mama haha). Ik had me ingesteld op slangen en grote spinnen maar niks gezien.. ja spinnen wel maar ze waren naar mijn idee niet groot genoeg dus heb ik wel 10x gevraagd of we nou nog grote spinnen gaan zien haha. Helaas pindakaas.. Die komen vast op mn pad als ik t niet verwacht. De eerste nacht in mn houten hutje was wat spannend.. gelukkig lag er nog een ander Nederlands meisje en 2 Duitse meiden op de kamer dus was ik niet alleen in de jungle.

Tweede dag vroeg opgestaan voor een sunrise op het strand. Enige enge was dat er de ochtend op de dag dat ik aankwam een krokodil was gespot op ons strand. Zo mocht je dus niet zwemmen en ook niet op het strand als het donker was. Ook altijd 5 meter van het water vandaan blijven ivm aanval gevaar. Eigenlijk kan je in queensland nergens veilig in open water zwemmen want er zijn nou eenmaal crocs. Sunrise was wel super mooi! Die middag met een Engels meisje naar een look out point gelopen die ik zelf bang heb gemaakt met alle verhalen die een dag ervoor tegen mij waren verteld (muahahaa). Ondertussen was ik al zo ingeburgerd in het regenwoud dat ik niet meer bang was. Savonds met 2 Engelse kerels een kampvuurtje gemaakt en met de staff van cape trib een biertje gedronken.

De 3e dag ging ik mee op de ocean safari cruise! Wat was dat een gave experience. Vanuit cape trib met een echte ruige boot naar het great barrier reef. Die boot ging echt met een rotvaart over zee en de zee was heel wild dus we bounceten lekker over de zee waarbij we soms zelfs vlogen hahaha. Ter plekke 2x 1 uur snorkelen gehad, waarna ik ook kapot was haha. De stroming was zo sterk dat je continue moest kicken met je flippers om niet af te drijven. Goede workout dus! Heel veel koraal gezien, vissen, nemo, schildpadden, schelpen, maar helaas geen haaien.. sommige mensen hadden er wel gezien maar ik niet. Leek me eigenlijk wel cool om eens zo'n haai van dichtbij te zien. Had mn go pro ook mee onder water dus de foto's en filmpjes zijn de moeite waard! Terug van de tour werd ik door iemand terug gebracht naar cape trib. Die kerel zei; jump in mate. Dus ik wou rechts instappen. Hahaha faal! Hij moest wel lachen. Passagiers zitten hier dus links in de auto. S middags weer terug naar Cairns waar we onderweg nog een rivier cruise hebben gedaan om crocs te spotten. 1 baby croc en 1 croc van 1 meter gezien. Helaas geen 5m croc. Wie weet komt dat nog!

Die avond op tijd naar bed gegaan want zaterdag had ik de Uncle Brians tour naar de atherton tablelands. Hilarische tour gids hadden we! Australiërs hebben echt een goede humor, lekker gek & sarcastisch. Goede combi voor een hele leuke dag! Eerste stop was bushwalking. Halleluja ik ben lekgeprikt door horseflies. Rot beesten haha. Daarna zijn we naar de Josephine waterfalls gereden wat super cool was. Er was daar een glijbaan van rotsen dus ben weer lekker kind geweest. Super veel lol met de groep waar we mee op stap waren. Daarna geluncht en naar de milla milla waterfalls, waar we een hairflip hebben gedaan net als in de shampoo reclames haha hilarisch! De tour gids had echt een heel leuk verhaal ook over de bus waar we mee waren, die heette Gus en was verliefd op een ambulance. Het klinkt echt super gek, maar ja.. dat zijn de Australiërs ook wel! I love itttt. De tour gids waar we mee waren was een echte aboriginal en dus echt een oerman om het zo maar even te zeggen. Die avond kreeg ik een bericht van hem of ik een biertje wou drinken op t strand. Ik dacht dus eigenlijk dat we gewoon in Cairns zouden blijven op t strand maar aangezien het een echte aboriginal was en dus een echte avonturier, had hij wat andere plannen! Eerst zijn we hout gaan hakken voor een kampvuur te maken. Correctie; hij heeft hout gehakt en ik keek toe haha. Papa zou dit geweldig hebben gevonden, als echte timmerman. Vervolgens naar een strandje buiten de stad gereden en vuurtje gemaakt en biertje gedronken en naar de sterren gekeken. Je zou zeggen, dat klinkt onbezorgd, maar wetende dat er slangen en krokodillen kunnen zitten, zat ik daar toch niet geheel onbezorgd en was ik toch alert hahaha. Maar ach.. wat is t leven zonder wat risico's en uitdagingen?

Vandaag mn laatste dag in Cairns en die heb ik gebruikt om mn planning wat in te vullen voor komende 2 weken. Wat tours geboekt en gechilled in t hostel. Morgen ga ik naar mission beach en dinsdag naar townsville waar ik magnetic island ga bezoeken. Daarna door naar Airlie beach voor de whitsunday islands en erna naar Noosa voor Fraser Island. Mijn planning ziet er goed uit en als ik het zo in kan schatten ga ik precies genoeg tijd hebben hier voor ik naar nieuw Zeeland ga.

Foto's ga ik niet uploaden hier, die bewaar ik voor terugkomst of via Whatsapp af en toe!

Mijn Australische nummer is trouwens +61487707491
Als ik geen Wi-Fi heb kunnen jullie me daar op bereiken! Facebook Messenger is nog makkelijker trouwens. Die kan ik op allebei mm telefoons openen.

Take care allemaal en tot een volgende waarbenjij.nu!

Liefs,
Sab

  • 16 September 2018 - 13:44

    Zusserd:

    Klinkt allemaal als een groot avontuur! Ik vond dat stukje met die hand/foot reader hilarisch hahahaha..

  • 24 September 2018 - 11:20

    Ineke De Waal:

    Leuk Sabrina, is wel een heel andere invulling van t leven hier, spannend allemaal!
    Geniet ervan!
    groetjes
    tante Ineke

  • 24 September 2018 - 18:45

    Mams:

    Wat een verhalen toch, jammer dat ik er niet bij ben. Wat zouden we gillen in het regenwoud, net als in de achtbaan maar dan erger. Veel avontuur en mooie indrukken, geniet ervan meissie .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 35409

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: