Counting down the days! - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu Counting down the days! - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Sabrina Waal - WaarBenJij.nu

Counting down the days!

Door: Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

09 Augustus 2018 | Nederland, Hulst

Hoi allemaal!

Mijn volgende avontuur komt dichterbij en dit keer gaat de reis naar Australië en Nieuw-Zeeland, oftewel Down Under! Super enthousiast & super spannend tegelijk, maar ik weet zeker dat ik een awesome tijd tegemoet ga waarin ik veel nieuwe mensen zal ontmoeten, mooie natuur en landschappen zal zien en ontzettend ga genieten.

Laat ik beginnen met het idee van een wereldreis, wat al heel lang door mijn aderen stroomde en in mijn hoofd zat. Sinds wanneer zit dit idee in mijn hoofd? Ik denk sinds mijn 4e jaar op de Hogeschool Zeeland al. In het 3e jaar van de Hogeschool Zeeland ben ik 2x een half jaar naar het buitenland gegaan voor studie en stage (waarvan jullie de smakelijke verhalen nog terug kunnen lezen in dit dagboek, voor degenen die zich vervelen. Ik heb me er weer kapot om gelachen door die terug te lezen!). Toen ik terug kwam en ik weer in Nederland studeerde en later werkte, bleef er altijd een gedeelte van mij nieuwsgierig naar het buitenland en nieuwe dingen ontdekken. Ik ben dan ook van mening dat nieuwsgierigheid iets positiefs is in het leven, dit zorgt er voor dat je jezelf uitdaagt, ontwikkelt en nieuwe dingen wilt leren.

Waarom ben ik dan nog niet eerder op wereldreis gegaan? Goede vraag.. de omstandigheden waren er telkens niet naar. Toen ik afgestuurd was, kreeg ik direct een baan bij Boost, waar ik eerst meer waarde hechtte aan carrière maken en zorgen dat ik volledig zelfstandig werd met een eigen plek om te wonen en me daar eerst te 'settlen', zoals dat zo burgerlijk heet. Dat is me toch vrij goed gelukt als ik nu in mijn appartement zit en trots rond kijk :) Maar zoals ik al zei, ook daarna waren de omstandigheden om te reizen verre van OK. Mijn lieve papa werd ziek en is daar uiteindelijk aan gestorven. Natuurlijk wou ik mijn tijd liever met hem besteden dan in het buitenland rond te reizen. De afgelopen twee jaar kwam het niet eens in mij op om rond te gaan reizen. Ik wou alleen nog maar zoveel mogelijk tijd doorbrengen met hem en de rest van m'n familie, maar nu ben ik op het punt beland dat ik weet dat hij zou willen dat ik mijn dromen waar maakte en van iedere seconde, minuut, uur, dag, week, maand en jaar ten uiterste zou genieten en het leven niet zomaar voorbij moet laten gaan en dus ook de dingen die je wilt doen, niet moet uitstellen.

Dat is dus precies de reden waarom ik nu wel heb geboekt! Gewoon het idee van 'f*ck it, ik ga, ik boek, ik spring in het diepe en laat het op me afkomen'. Het voelt als hét moment voor mij om te gaan reizen. Als ik het nu niet doe, doe ik het nooit en krijg ik er enorm veel spijt van. Ik vertrek dus van 8 september tot en met 10 december! Mijn vluchtschema:
8-10 sept: vlucht Amsterdam - Abu Dhabi - Sydney - Cairns
10 sept - 19 okt: van Cairns tot Sydney reis ik met de Greyhound bus
19 okt: vlucht Sydney - Melbourne
24 okt: vlucht Melbourne - Auckland
24 okt - 8 dec: van Auckland naar Christchurch reis ik met de STRAY bus
8-10 dec: Christchurch - Melbourne - Abu Dhabi - Amsterdam

Momenteel ben ik druk bezig met alle praktische zaken voorbereiden! Denk aan: SHOPPEN! Vééél shoppen. GoPro, Tablet,... niet de goedkoopste aankopen, maar dan heb je ook wat! YOLO! :D

Nog minder dan een maand voor vertrek - 30 dagen om precies te zijn. Komende zaterdag nog precies 4 weken! Dan kan het aftellen pas écht beginnen, vol nieuwsgierigheid, enthousiasme en spanning!

Liefs,
Sabrina

  • 09 Augustus 2018 - 20:45

    Bianca Deij:

    Lieve sab,ik ga je volgen

  • 10 Augustus 2018 - 05:52

    Je Big Sister :-):

    Lieve kleine zus,

    Wat gun ik jou deze reis, je hebt het er al jaren over..
    Ik wens je veel plezier en geniet van iedere seconde!
    Pas goed op jezelf en we gaan je wel heel erg missen natuurlijk.

    Dikke kus je zus en de rest

  • 10 Augustus 2018 - 17:02

    Eefjes:

    Amiga,
    Ik ben ontzettend trots op jou en blij voor je dat je dit gaat doen!
    Ik ga je volgen topper!
    Liefs van de amiga Eefjes

  • 11 Augustus 2018 - 14:49

    Ineke De Waal:

    Hoi Sabje,
    allereerst, dank je wel voor je mail!
    Inderdaad heeeeel spannend, ik leef met je mee en ga je zeer zeker volgen!
    Ik wens je heel veel reisplezier, heel veel nieuwe dingen zien en beleven, ga er van genieten!
    Heel veel succes, toi toi toi

    groetjes
    Ineke

    PS ik heb je mail doorgestuurd naar Saskia, kan die jou ook volgen!

  • 08 September 2018 - 19:28

    Mams:

    En jawel,je bent vertrokken. Benieuwd naar je eerste verslag. Goede vlucht meissie en geniet van je avontuur!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 35340

Voorgaande reizen:

08 September 2018 - 10 December 2018

Australie & Nieuw-Zeeland

05 Februari 2012 - 23 Juli 2012

Stage in Lille

21 Augustus 2011 - 27 Januari 2012

Studeren in Gandía!

Landen bezocht: